Raport powstał przy współpracy Sabre Corporation z platformą TrendWatching, i ujawnia najnowsze trendy konsumenckie, które stwarzają nowe możliwości dla branży hotelarskiej w 2017 roku.

 

Sabre Corporation, które dostarcza najnowsze technologie dla ponad 32 000 hoteli na całym świecie, zajęło się badaniami, które mogą pomóc klientom hotelowym przygotować biznes plan i strategię marketingową na rok 2017 i kolejne. Ten raport był częścią serii badań, jakie Sabre Corporation przeprowadziło w tym roku, aby branża turystyczna dostarczała podróżującym jeszcze bardziej dopasowane usługi.

 

„W dzisiejszym, szybko rozwijającym się świecie, tendencje konsumenckie mogą szybko wyjść poza niszową grupę odbiorców i zacząć wpływać na dużą część konsumentów i turystów bez względu na to skąd pochodzą” powiedział Richard Wiegmann, dyrektor zarządzający i dyrektor komercyjny Sabre Hospitality Solutions w Europie, na  Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Te marki hotelowe, które są otwarte na nowo pojawiające się trendy,  wzmocnią relacje z klientami, poprzez dostarczanie im doświadczenia, wykraczającego poza ich oczekiwanie. Jest to pierwszy dla krok branży hotelarskiej, aby być na bieżąco ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów i zapewniać prawdziwą gościnność. "

 

Oto 4 wyróżnione trendy, które wpłyną na zmiany w branży hotelarskiej w Europie: 

 

Status Seekers’ - Poszukiwacze prestiżu

Konsumenci chcą wyrazić, kim są i jaki jest ich status społeczny,  poprzez marki których używają. Przy tak bogatym i różnorodnym asortymencie, to, co jest konsumowane, tak samo świadczy o tym, kim jestem, jak to, co mam. Hotele, które swoją ofertą mogą zapewnić doświadczenie zgodne z tym trendem poradzą sobie na rynku. Według JWT, 80% zamożnych konsumentów wybrałoby luksusowe doświadczenie ponad towar luksusowy, co stanowi wzrost o 50% w stosunku do poprzedniego roku.
 

‘Local Love’ - Lokalny patriotyzm


Pomimo powszechnej globalizacji oraz dostępności Internetu, miejsce, z którego się pochodzi, ciągle jest ważne. Może za tym stać lokalny patriotyzm, poczucie autentyczności, troska o ekologię, czy zamiłowanie do lokalnych produktów i usług - zawsze znajdą się turyści, dla których te wartości są ważne. Badanie pokazało, że to, co najbardziej pociąga turystów, to szukanie autentyczności i prawdziwych lokalnych doświadczeń - a nie ich globalnej wersji. Dla branży hotelarskiej jest to sygnał, że należy jeszcze bardziej podnosić jakość swoich usług, zwiększyć różnorodność wśród lokalnych hoteli, które powinny coraz precyzyjniej dopasowywać się do indywidualnych potrzeb klientów.


‘Post-demographic’ – Koniec podziałów demograficznych 

Konsument nie może już być zaszufladkowany ze względu na wiek, płeć, czy pochodzenie. To on sam siebie definiuje, a nie społeczeństwo narzuca mu wybory przypisane według stereotypów kulturowych i norm społecznych. Hotele muszą dotrzeć do klientów przez wykorzystanie informacji, jakie mają na ich temat i przy użyciu kanałów społecznej komunikacji, aby lepiej rozumieć indywidualne potrzeby. 

                                    

‘Infolust’ – Potrzeba  pozyskiwania istotnych i praktycznych informacji

Konsumenci pożądają przydatnych i praktycznych informacji. Dlatego chcą produktów, narzędzi i usług, które dostarczają odpowiednich dla nich informacji na czas. Hotel pomaga swoim konsumentom oszczędzić czas, gdy podróżują, sprawiając by ich obiekt był łatwy do znalezienia i dostępny do zarezerwowania, dokładnie wtedy, kiedy konsument ma taką potrzebę. Hotel może sprawić, że pobyt będzie wyjątkowy ze względu na uwzględnienie osobistych potrzeb turysty, oraz przez odkrywanie  lokalnych atrakcji oraz miejsc wartych zobaczenia. Ta bieżąca komunikacja z konsumentem pomoże branży hotelarskiej zbudować wizerunek swojej marki, zwiększyć poczucie lojalności klienta i zwiększyć przychód. Podróżujący chcą informacji na żądanie i dopasowania do swoich potrzeb.

 

Rozwój w przetwarzaniu języka naturalnego, chociażby chatbot Facebooka dla Messengera, usprawni działania na platformach komunikacyjnych (conversational commerce). Zgodnie z badaniami Gartner, do 2020 roku, klienci zrealizują 85% swoich potrzeb biznesowych bez bezpośredniej interakcji z drugim człowiekiem. 53% Brytyjczyków urodzonych w latach 1980-1995, woli rozwiązywać swoje problemy z zakupami w sieci, poprzez rozmowę na czacie, niż bezpośrednio z obsługą klienta.

 

„Sabre znacząco inwestuje w technologie danych klienta i rozwiązania mobilne, aby pomóc naszym klientom stać się lepszymi sprzedawcami, koncentruje się na dostarczaniu prawdziwie spersonalizowanego doświadczenia dla podróżujących. Przy tak wielu hotelach walczących o klienta, silna strategia technologiczna może pomóc odróżnić się na rynku” powiedział Wiegmann

 

Wiedza i trendy oczywiście nie zawsze przekładają się na zrozumienie, jak je wykorzystać. Badanie dostarcza szczegółową wiedzę i propozycje co z nią zrobić, aby pomóc przygotować się na przyszłe potrzeby klientów. Pełna treść raportu jest dostępna pod tym linkiem. 

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Najlepsze miejsca na wielkanocne wyjazdy

Budapest Vajdahunyad-Burg

Coraz więcej osób rezygnuje z tradycyjnej formy spędzania świąt Wielkiej Nocy, decydując się spędzić je poza domem – to dobry czas, aby pobyć z najbliższymi w miłej scenerii.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze miejsca na wiosenne wycieczki

toskaniaWiosna to doskonała pora, aby spędzić urlop za granicą. Przemęczeni pracą i niekończącą się zimą marzymy o nastaniu słonecznej wiosny. Warto więc wyjść jej naprzeciw.

Czytaj Więcej >>

Sardynia – kraina sprzyjających wiatrów

Sardynia pozostałaby zapewne wyspą pasterzy, gdyby nie książę Aga Chan IV – religijny przywódca ismailickich nizarytów. W 1958 r. przybił do tutejszego brzegu swoim jachtem, szukając schronienia przed sztormem. Tak zachwycił się północnym wybrzeżem, pełnym małych zatoczek, że postanowił kupić tutaj ziemię. Wkrótce jego przedstawiciele namówili miejscowych rolników do sprzedaży 10 km nadmorskiego pasa za niską cenę. Zaradny książę ściągnął najpierw inwestorów, którzy zbudowali luksusowe hotele, a potem koronowane głowy i inne ważne osobistości. Świat dowiedział się o istnieniu Costa Smeralda (Szmaragdowego Wybrzeża) – jednego z najpiękniejszych w basenie Morza Śródziemnego. Jego nazwa pochodzi od koloru morza w tej okolicy.  więcej>>


 

Artykuły wybrane losowo

Pod słońcem południowej Hiszpanii

pano2net.jpg

Widok na marinę w Alicante z Zamku św. Barbary na wzgórzu Benacantil

©AYUNTAMIENTO DE ALICANTE

MAGDALENA BARTCZAK


Choć wśród polskich turystów odwiedzających Hiszpanię wciąż największą popularnością cieszą się przede wszystkim Barcelona i region Costa Brava czy Wyspy Kanaryjskie – na czele z Fuerteventurą i Teneryfą – oraz Madryt, to warto pamiętać o tym, jak niezmiernie fascynującym miejscem jest południe tego kraju. Ten rozpalony słońcem fragment Półwyspu Iberyjskiego wypełniają piękne miasta i pokrywają liczne, wciąż jeszcze nieodkryte plaże. Koniecznie trzeba się o tym przekonać. 

Więcej…

Woda i wino na północy Węgier

NOÉMI PETNEKI

 

<< Coraz popularniejsze wyjazdy do luksusowych hoteli SPA wcale nie muszą oznaczać dni wypełnionych jedynie seriami zabiegów. Ciekawą propozycją dla osób chcących się zrelaksować i uzupełnić zapasy energii niezbędnej do zmagania się z codzienną rzeczywistością są zagraniczne wycieczki do uzdrowisk i centrów wellness. W Europie wiele takich ośrodków znajdziemy na Węgrzech. Kraj naszych bratanków nie od dziś wie, jak wykorzystać swoje dobra naturalne i przyciągnąć jak najwięcej gości z całego świata. >>

Za najpopularniejsze miasta północno-wschodniego regionu państwa Madziarów uchodzą niewątpliwie Miszkolc (Miskolc), Eger oraz Tokaj. Każde z nich ma zupełnie inny charakter i w równym stopniu zasługuje na odwiedzenie. Ten rejon to również zielone lasy Gór Bukowych (Bükk-hegység), łagodne pasma wzgórz Czerhat (Cserhát) czy szczyty Mátry z najwyższym punktem Węgier – Kékes (1014 m n.p.m.). Tuż przy słowackiej granicy leży natomiast podziemne królestwo krasowe z jaskiniami jak z bajki.

Więcej…

Mozaika andaluzyjska

1605

© PATRONATO PROVINCIAL DE TURISMO DE GRANADA

 

MONIKA BIEŃ-KÖNIGSMAN

www.hiszpanskiesmaki.es

 

Andaluzja to czarodziejka, kraina położona pomiędzy – już nie całkiem w Europie, a jeszcze nie w Afryce. Jest jak kobieta tańcząca flamenco w „tablao” i na plaży w nocy. Codzienność ma tu smak tapas i jerez (sherry). Surowe góry sąsiadują z Oceanem Atlantyckim oddzielonym od Morza Alborańskiego Cieśniną Gibraltarską. W Andaluzji znajduje się jeden ze starożytnych słupów Heraklesa. Urodził się w niej słynny gitarzysta flamenco Paco de Lucía. Dziś dźwięki gitary rozbrzmiewają wśród ulic miast, których prawdziwym skarbem są mauretańskie budowle – monumentalne, a jednocześnie finezyjnie zdobione. Wszystkie te elementy tworzą wyjątkową andaluzyjską mozaikę.

Więcej…