Raport powstał przy współpracy Sabre Corporation z platformą TrendWatching, i ujawnia najnowsze trendy konsumenckie, które stwarzają nowe możliwości dla branży hotelarskiej w 2017 roku.

 

Sabre Corporation, które dostarcza najnowsze technologie dla ponad 32 000 hoteli na całym świecie, zajęło się badaniami, które mogą pomóc klientom hotelowym przygotować biznes plan i strategię marketingową na rok 2017 i kolejne. Ten raport był częścią serii badań, jakie Sabre Corporation przeprowadziło w tym roku, aby branża turystyczna dostarczała podróżującym jeszcze bardziej dopasowane usługi.

 

„W dzisiejszym, szybko rozwijającym się świecie, tendencje konsumenckie mogą szybko wyjść poza niszową grupę odbiorców i zacząć wpływać na dużą część konsumentów i turystów bez względu na to skąd pochodzą” powiedział Richard Wiegmann, dyrektor zarządzający i dyrektor komercyjny Sabre Hospitality Solutions w Europie, na  Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Te marki hotelowe, które są otwarte na nowo pojawiające się trendy,  wzmocnią relacje z klientami, poprzez dostarczanie im doświadczenia, wykraczającego poza ich oczekiwanie. Jest to pierwszy dla krok branży hotelarskiej, aby być na bieżąco ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów i zapewniać prawdziwą gościnność. "

 

Oto 4 wyróżnione trendy, które wpłyną na zmiany w branży hotelarskiej w Europie: 

 

Status Seekers’ - Poszukiwacze prestiżu

Konsumenci chcą wyrazić, kim są i jaki jest ich status społeczny,  poprzez marki których używają. Przy tak bogatym i różnorodnym asortymencie, to, co jest konsumowane, tak samo świadczy o tym, kim jestem, jak to, co mam. Hotele, które swoją ofertą mogą zapewnić doświadczenie zgodne z tym trendem poradzą sobie na rynku. Według JWT, 80% zamożnych konsumentów wybrałoby luksusowe doświadczenie ponad towar luksusowy, co stanowi wzrost o 50% w stosunku do poprzedniego roku.
 

‘Local Love’ - Lokalny patriotyzm


Pomimo powszechnej globalizacji oraz dostępności Internetu, miejsce, z którego się pochodzi, ciągle jest ważne. Może za tym stać lokalny patriotyzm, poczucie autentyczności, troska o ekologię, czy zamiłowanie do lokalnych produktów i usług - zawsze znajdą się turyści, dla których te wartości są ważne. Badanie pokazało, że to, co najbardziej pociąga turystów, to szukanie autentyczności i prawdziwych lokalnych doświadczeń - a nie ich globalnej wersji. Dla branży hotelarskiej jest to sygnał, że należy jeszcze bardziej podnosić jakość swoich usług, zwiększyć różnorodność wśród lokalnych hoteli, które powinny coraz precyzyjniej dopasowywać się do indywidualnych potrzeb klientów.


‘Post-demographic’ – Koniec podziałów demograficznych 

Konsument nie może już być zaszufladkowany ze względu na wiek, płeć, czy pochodzenie. To on sam siebie definiuje, a nie społeczeństwo narzuca mu wybory przypisane według stereotypów kulturowych i norm społecznych. Hotele muszą dotrzeć do klientów przez wykorzystanie informacji, jakie mają na ich temat i przy użyciu kanałów społecznej komunikacji, aby lepiej rozumieć indywidualne potrzeby. 

                                    

‘Infolust’ – Potrzeba  pozyskiwania istotnych i praktycznych informacji

Konsumenci pożądają przydatnych i praktycznych informacji. Dlatego chcą produktów, narzędzi i usług, które dostarczają odpowiednich dla nich informacji na czas. Hotel pomaga swoim konsumentom oszczędzić czas, gdy podróżują, sprawiając by ich obiekt był łatwy do znalezienia i dostępny do zarezerwowania, dokładnie wtedy, kiedy konsument ma taką potrzebę. Hotel może sprawić, że pobyt będzie wyjątkowy ze względu na uwzględnienie osobistych potrzeb turysty, oraz przez odkrywanie  lokalnych atrakcji oraz miejsc wartych zobaczenia. Ta bieżąca komunikacja z konsumentem pomoże branży hotelarskiej zbudować wizerunek swojej marki, zwiększyć poczucie lojalności klienta i zwiększyć przychód. Podróżujący chcą informacji na żądanie i dopasowania do swoich potrzeb.

 

Rozwój w przetwarzaniu języka naturalnego, chociażby chatbot Facebooka dla Messengera, usprawni działania na platformach komunikacyjnych (conversational commerce). Zgodnie z badaniami Gartner, do 2020 roku, klienci zrealizują 85% swoich potrzeb biznesowych bez bezpośredniej interakcji z drugim człowiekiem. 53% Brytyjczyków urodzonych w latach 1980-1995, woli rozwiązywać swoje problemy z zakupami w sieci, poprzez rozmowę na czacie, niż bezpośrednio z obsługą klienta.

 

„Sabre znacząco inwestuje w technologie danych klienta i rozwiązania mobilne, aby pomóc naszym klientom stać się lepszymi sprzedawcami, koncentruje się na dostarczaniu prawdziwie spersonalizowanego doświadczenia dla podróżujących. Przy tak wielu hotelach walczących o klienta, silna strategia technologiczna może pomóc odróżnić się na rynku” powiedział Wiegmann

 

Wiedza i trendy oczywiście nie zawsze przekładają się na zrozumienie, jak je wykorzystać. Badanie dostarcza szczegółową wiedzę i propozycje co z nią zrobić, aby pomóc przygotować się na przyszłe potrzeby klientów. Pełna treść raportu jest dostępna pod tym linkiem. 

Najlepsze miejsca na ferie zimowe

Salzburg2

Ferie zimowe już tuż, tuż… Ich dobre zaplanowanie to gwarancja udanego i niezapomnianego wypoczynku. Biura podróży oferują wiele atrakcyjnych miejsc, bardzo często po okazyjnej cenie. Czytaj więcej >

Najlepsze miejsca na imprezy karnawałowe

nicea

Karnawał zbliża się wielkimi krokami, a więc miłośnicy gorących rytmów i zabawy do białego rana powinni już zacząć planować swoje karnawałowe szaleństwa Myśląc o najlepszym miejscu na karnawałową zabawę, punktem pierwszym będzie – oczywiście – Rio de Janerio w Brazylii. Czytaj więcej >

Najciekawsze jarmarki świąteczne

Fotolia 129825311 M

Jarmarki bożonarodzeniowe pojawiają się w wielu miastach w okresie adwentu – korzenie tej tradycji sięgają średniowiecza. Na czas świąteczny miejskie rynki oraz place przemieniają się w urokliwe, bajkowe krainy. Stragany uginają się pod ciężarem przeróżnych dekoracji, smakołyków i grzanego wina. Czytaj więcej >

Egzotyczne kierunki gwarantujące słońce

Dubaj Marina

Dni są coraz krótsze, a co za tym idzie coraz mniej słońca. Do tego spada temperatura powietrza, często pada deszcz i niekiedy śnieg. Nieubłaganie nadeszła jesień. Miłośnicy słońca i wysokich temperatur z nostalgią wspominają lato. A może tak zabezpieczyć się przed niedoborem słońca, na który cierpimy jesienią oraz zimą, i wybrać się na wycieczkę do pięknego, egzotycznego zakątka? Czytaj więcej >

Sardynia – kraina sprzyjających wiatrów

Sardynia pozostałaby zapewne wyspą pasterzy, gdyby nie książę Aga Chan IV – religijny przywódca ismailickich nizarytów. W 1958 r. przybił do tutejszego brzegu swoim jachtem, szukając schronienia przed sztormem. Tak zachwycił się północnym wybrzeżem, pełnym małych zatoczek, że postanowił kupić tutaj ziemię. Wkrótce jego przedstawiciele namówili miejscowych rolników do sprzedaży 10 km nadmorskiego pasa za niską cenę. Zaradny książę ściągnął najpierw inwestorów, którzy zbudowali luksusowe hotele, a potem koronowane głowy i inne ważne osobistości. Świat dowiedział się o istnieniu Costa Smeralda (Szmaragdowego Wybrzeża) – jednego z najpiękniejszych w basenie Morza Śródziemnego. Jego nazwa pochodzi od koloru morza w tej okolicy.  więcej>>


 

Artykuły wybrane losowo

Dumna Katalonia

WOJCIECH KUDER

 

                                                                                                              FOT. PATRONAT DE TURISMEDE LA DIPUTACIO DE SALOU 

<< Jeśli ktoś chciałby na symbolicznym obrazie przedstawić Hiszpanię i Katalonię, ta pierwsza musiałaby przybrać postać czarnego byka z muskularną sylwetką i groźnie wyglądającymi rogami, oznaczającego uświęconą władzę, potęgę i siłę, zaś druga – poczciwego osła, utożsamianego z mądrością i powolnym, lecz upartym dążeniem do celu. Tylko od nas zależy, po której stronie znajdzie się nasza sympatia… >>

Autonomiczna wspólnota Hiszpanii Katalonia ze stolicą w Barcelonie leży w północno-wschodniej części Półwyspu Iberyjskiego. Tu żyje naród, który mimo podziału jego terytorium oficjalnymi granicami państwowymi zachował język kataloński i własną świadomość i nigdy nie poddał się procesowi asymilacji.

Więcej…

Zimowe szaleństwo w austriackich Alpach

ELŻBIETA PAWEŁEK

<< Są tu najlepsze stoki narciarskie i słynne trasy Pucharu Świata, którym trudno się oprzeć, całoroczny śnieg na lodowcach i mnóstwo atrakcji. Zbocza Alp w niewielkiej Austrii to istny raj dla wielbicieli białego szaleństwa. Przyjeżdżają oni do tego kraju nie tylko z Europy, lecz także z całego globu, i nigdy nie opuszczają go zawiedzeni. >>

Austriacy wiedzą, jak zadbać o narciarzy. To dla nich przygotowują bezpieczne, ubite szlaki oraz tereny do uprawiania stylu freeride. Z myślą o snowboardzistach otwierają snowparki, aby przyciągnąć rodziny z dziećmi, organizują szkółki dla najmłodszych z dodatkowym programem rozrywkowym. Miejscowe ośrodki słyną ze znakomitej infrastruktury, a zaplecze gastronomiczne jest w nich na naprawdę wysokim poziomie. Zagranicznych gości zapraszają do siebie malowniczo położone hotele, modne pensjonaty, przytulne zajazdy i tradycyjne schroniska. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Więcej…

Żeglarskie raje

MICHAŁ DOMAŃSKI

 

Żeglarstwo dla wielu osób stało się pasją życia. Nie wyobrażają sobie oni udanych wakacji bez rejsu jachtem lub katamaranem. To dla nich nie tylko szansa na przeżycie wspaniałej przygody, ale również okazja do poznania odmiennych kultur, interesujących atrakcji turystycznych oraz fascynujących zakątków Europy i świata. Zapaleni żeglarze co roku myślą o nowych trasach oraz o ciekawszych i bardziej egzotycznych akwenach. Większość z nich wybiera ciepłe morza, regiony i kraje – Chorwację, Grecję, Włochy, Francję, Turcję, Hiszpanię, Baleary i Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, Seszele czy Polinezję Francuską. Są to bez wątpienia najpiękniejsze akweny żeglarskie świata. Oferują uczestnikom rejsów moc atrakcji. Na załogi jachtów lub katamaranów czeka na nich prawdziwe pełnomorskie pływanie lub powolna włóczęga od zatoki do zatoki, od portu do portu…   

Więcej…