Mercure Local Days częścią kampanii #DiscoverLocal

Już w najbliższą środę, 9 października, wnętrza Mercure Gdynia Centrum wypełni moc lokalnych atrakcji. Wszystko za sprawą Local Days by Mercure, organizowanych w ramach kampanii Discover Local, której celem jest pokazanie, że hotele Mercure są dla gości oknem na lokalną kulturę, tradycję i smaki. Na zgromadzonych czekają więc pokazy kolekcji trójmiejskim projektantów: Karoliny Kalskiej, Michała Starosta, Ismeny Warszawskiej oraz występ duetu Afrocake i liczne, przygotowane przez hotel i restaurację Winestone atrakcje.


Wydarzenie poprowadzi Mateusz Szymkowiak, dziennikarz i prezenter telewizyjny.

#DiscoverLocal i realizowane w ramach tego projektu Local Days by Mercure Gdynia Centrum to okazja do podkreślenia powiązań #Mercurehotels z lokalnością i tradycjami miejsc, w których znajdują się obiekty tej marki. To także unikalne momenty, dzięki którym goście doświadczą regionalnej kuchni wprost z restauracji Winestone i będą mogli zanurzyć się w wykonywanym od pokoleń rzemieślnictwie, a także poznać lokalne dziedzictwo. 

 

9 października, w hotelu Mercure Gdynia Centrum, zobaczyć będzie można to, co łączy hotel z lokalnymi elementami. Wśród atrakcji znajdą się pokazy młodych, utalentowanych trójmiejskich projektantów.

 

Karolina Kalska, choć z zawodu jest piłkarką ręczną, spełnia się także jako projektantka. Gdynia jest dla niej nie tylko miejscem pracy, ale także odpoczynku. Jako spełniony sportowiec, postawiła na modę i stworzyła własną markę. Kalska jest synonimem i celebracją tego, co najważniejsze w sporcie – odwagi i indywidualności, które podkreślane są limitowanymi ilościami sylwetek w każdej kolekcji. Podczas Local Days w hotelu Mercure Gdynia Centrum projektantka zaprezentuję kontynuację kolekcji „Her eyes”, dedykowaną kobietom odważnym i nie stroniącym od modowych eksperymentów.

 

Michał Starost, swoje inspiracje czerpie natomiast z codziennego życia – z natury rzeczy oraz natury świata. Główną rolę w jego twórczości odgrywają jednak kobiety, a możliwość podkreślenia ich piękna poprzez kreacje jest dla Michała Starosta największą wartością. Przygotowana na wydarzenie kolekcja będzie kwintesencją zmysłów – bryzą morską i elementami wzorców kaszubskich.

 

Najnowsza kolekcja Ismeny Warszawskiej „Chic in the city” będzie natomiast propozycją dla kobiet zmysłowych, pragnących pokreślić swoje piękno na co dzień, a nie tylko jednorazowe wyjście. Kompozycje można bowiem zestawiać dowolnie, łącząc i tworząc zestawy na popołudnie czy wieczór. Inspirowane muzyką i sztuką, największymi pasjami projektantki, stanowią ciekawą propozycję dla nowoczesnych, eleganckich, i dynamicznych kobiet. 

 

Kulinarne doświadczenia WINESTONE

Na zgromadzonych gości, poza lokalnymi akcentami modowymi, czekają również doświadczenia kulinarne przygotowane przez Szefa Kuchni restauracji Winestone. Wśród smaków morza znajdą się pozycje lokalne i najznamienitsze potrawy nawiązujące do regionu.  

 

Magia wieczoru

Podkreśleniem uroczystego, pełnego magii wieczoru będzie także występ duetu Afrocake. Adelle Matsili i Patryk Woźny w klimatycznych występach muzycznych pokażą lokalność, piękno i przywiązanie do tradycji miejsca.

 

Hotel Inspirowany filmem

Hotel Mercure Gdynia Centrum, należący do sieci Accor, od lat wpisuje się w modernistyczny krajobraz Gdyni. Górując nad Placem Grunwaldzkim i Skwerem Kościuszki, dzięki czemu od zawsze obecny jest we wszelkich odbywających się w mieście wydarzeniach. Dysponując 294 pokojami urzeka gości widokiem zarówno na Zatokę Gdańską, jak i na ulicę Świętojańską.

 

Misją hotelu jest dostarczanie inspirowanych lokalnie usług, skrojonych na potrzeby gości, silnie akcentując przy tym jakość i ciepłe doświadczenie, unikatowe dla danego regionu. 

 

Lokalność pojawia się również w stylistyce hotelu. Nazwy sal konferencyjnych nawiązując do klasyfikacji jachtów. Pokoje natomiast charakteryzują się akcentami morskimi, a elementy wyposażenia lobby, w którym goście zaczynają swój pobyt, przenoszą odwiedzających wprost do portu i stoczni. 

 

Jest to także miejsce kojarzące się z Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych, którego historia sięga już ponad 30 lat, nieprzerwanie zaskakując swą formą przybywające rokrocznie gwiazdy filmowe. Korytarze hotelu, pełne kadrów z filmów, zachęcają do chwili refleksji i powrotu do czasów rozkwitu polskiej kinematografii.

 

Discover Local

Discover Local to coś więcej niż hotelowy wystrój inspirowany regionem. To doświadczenie, dzięki któremu goście Mercure mogą zasmakować autentycznej regionalnej kuchni, tradycji, a także lokalnego rzemieślnictwa i dziedzictwa. Dzięki Discover Local, Mercure tworzy opcje wydarzeń, pozwalających na poczucie ducha miasta i poznanie go od prawdziwej, żywej strony. Local Days by Mercure Gdynia Centrum stanowi zatem symboliczne podziękowanie dla wszystkich, którzy przez lata wzajemnej współpracy budują tradycję lokalnej kultury. Spotkanie z nimi w oryginalnych, pełnych historii murach jest swoistym uhonorowaniem wielkiej pasji i nieskończonych inspiracji, które są dziś motywacją do dalszej działalności Mercure Gdynia Centrum. 

 

 

Najlepsze miejsca na długi weekend na przełomie maja i czerwca

Na przełomie maja i czerwca czeka na nas kolejny długi weekend – Boże Ciało w tym roku wypada 31 maja. Jeden dzień wolnego pozwoli na cztery dni wypoczynku.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze pomysły na wyjazd rodzinny z okazji Dnia Dziecka

Wkrótce Międzynarodowy Dzień Dziecka. Wielu rodziców zastanawia się, w jaki sposób spędzić ten szczególny dzień ze swoimi pociechami, aby przyniósł jak najwięcej radości i pozostawił przyjemne wspomnienia. Możliwości na uczczenie tego święta jest naprawdę wiele. 

Czytaj Więcej >>

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Artykuły wybrane losowo

Finlandia w blasku zorzy polarnej

snowland-igloo-restaurant-northern-lights-rovaniemi_9294.jpg

Zorza polarna nad lodową restauracją Lumimaa (Snowland) w Rovaniemi

©VISIT FINLAND MEDIA BANK

 

Karolina Paduszyńska

WWW.ZASTRZYKINSPIRACJI.PL

 

Zimą w Finlandii czas można spędzić bardzo ciekawie. Najlepiej zacząć od spaceru po nowoczesnych Helsinkach, potem wybrać się na przejażdżkę skuterem śnieżnym, pojechać do Laponii na podziwianie zorzy polarnej, zanocować w lodowym hotelu, a na koniec rozgrzać się w saunie, po czym wskoczyć do lodowatego jeziora. Takiej podróży nie sposób zapomnieć.

Więcej…

Sycylia od kuchni

Stragany na uliczce w Palermo uginają się od świeżych warzyw
food-and-wine-palermo-street-markets

© WWW.SICILY.CO.UK

Dominika Friedrich

www.sycyliabocznymidrogami.pl


Sycylia należy do tzw. Mezzogiorno, południowych regionów Włoch. To najbardziej odległy od kontynentalnej Europy zakątek kraju, oddzielony od niej Cieśniną Mesyńską, i najbliższy reszcie świata. Trójkątny ląd otaczają trzy morza – Jońskie, Tyrreńskie i Śródziemne.

Więcej…

Wiele twarzy Panamy

1__Playa_San_Blas1.jpg

Rajska wysepka w archipelagu San Blas

©VISITPANAMA.COM

Mariusz Kozak-Zagozda


Według jednych teorii nazwa kraju pochodzi z języka Indian Cueva i znaczy „miejsce obfitości ryb”, zgodnie z innymi tłumaczy się ją na „obfitość motyli”. Najlepiej opisują go jednak słowa jednego z bohaterów powieści „Krawiec z Panamy”, autorstwa Anglika Johna le Carré: „Mamy wszystko, czego Bóg potrzebował, by stworzyć raj: żyzne ziemie, plaże, góry, dziką przyrodę, co krok drzewa pełne owoców, a wokół wspaniałych ludzi”. Jeśli więc macie przed oczami wizję idealnych tropików, najprawdopodobniej myślicie właśnie o Panamie.

Więcej…