LH 1

 

-Wyczerpujący pakiet zawiera wszystkie kwestie otwarte zgodnie z porozumieniem z marca 2017

-15% strukturalnej redukcji kosztów załóg pilotów

-Zmniejszenie zobowiązań emerytalnych o wartość trzycyfrową w milionach euro; pozytywny jednorazowy wpływ na EBIT 2017

-Perspektywy zatrudnienia i kariery dla młodszych pilotów i pilotów
w Lufthansie, Lufthansie Cargo i Germanwings

-Stopniowy wzrost wynagrodzeń i jednorazowych płatności równolegle do uwolnienia kosztów strukturalnych

-Umowa na ustalonych warunkach ważna przynajmniej do 2022 roku

 

Lufthansa i związek zawodowy pilotów Vereinigung Cockpit (VC) podpisali nową umowę zbiorową regulującą otwarte dotychczas kwestie. Podpisany kontrakt jest spójny z porozumieniem z marca. Umowa podlega zatwierdzeniu przez członków związku i będzie poddana głosowaniu.

 

Strony zgodziły się min. na ramy umowy zbiorowej oraz nowe porozumienie dot. wynagrodzeń, jak również zgodziły się w sprawie emerytur i płatności przejściowych trwających przynajmniej do czerwca 2022 roku. Tym samym podpisane porozumienie gwarantuje długofalową, stabilną relację z ze związkiem zawodowym. Nowe kontrakty pozwolą zaoszczędzić 15% kosztów personelu w kokpicie – zanim nastąpią podwyżki. Jednocześnie porozumienie umożliwi zatrudnienie młodszych pilotów w wyżej wymienionych liniach.

 

„Dzięki umowie zbiorowej stworzyliśmy podstawy dla nowego partnerstwa z VC,”


– powiedziała Dr. Bettina Volkens, Dyrektor Zarządzająca ds. Korporacyjnych Zasobów Ludzkich oraz Prawnych. „Razem tworzymy warunki spokojnej, zrównoważonej współpracy do 2022 roku. Ten kompromis otwiera perspektywy dla naszych pilotów i stanowi znaczący czynnik przewagi konkurencyjnej naszej firmy.” – dodała.

 

Emerytury i płatności przejściowe

 

System emerytalno-rentowy przejdzie zmianę z systemu określonych świadczeń na system określonych składek, zgodnie z porozumieniem zawartym z personelem naziemnym i kabinowym. W rezultacie zobowiązania emerytalne zostaną obniżone do wysokiej, trzycyfrowej liczby w milionach euro, dzięki czemu EBIT 2017 poprawi się również o znaczącą, trzycyfrową liczbę w milionach euro.

 

Piloci utrzymają w przyszłości swoje dotychczasowe świadczenia z tytuły osiągniętego wieku i będą mogli odprowadzać dodatkowe, dobrowolne składki. Obecny system płatności przejściowych zostanie utrzymany na dotychczasowych zasadach. Jednak do 2021 roku średni wiek pilotów Lufthansa Passenger Services przechodzących na emeryturę będzie stopniowo rosnąć do 60 roku życia. Jest to obecnie obowiązujący wiek dla pilotów Lufthansa Cargo i Germanwings. Piloci będą mogli również nadal chronić swoje prawa przed trwałą niezdolnością do wykonywania przelotów.

 

Perspektywy kariery dla pilotów

 

W ramach uzgodnionych warunków, piloci Lufthansy, Lufthansa Cargo i Germanwings będą obsługiwać min. 325 maszyn do końca 2022 roku, co przełoży się na lepsze możliwości kariery. Zatrudnionych będzie ponad 700 młodszych pilotów i w przyszłości powinno być utworzonych przynajmniej 600 stanowisk dla przyszłych kapitanów.

 

Wynagrodzenia i zbiorowy układ pracy

 

Piloci Lufthansy, Lufthansa Cargo i Germanwings otrzymają roczne podwyżki płac w wysokości łącznej 10,3% i jednorazową wypłatę 1,8 miesięcznego wynagrodzenia za okres od maja 2012 do czerwca 2022 roku.

 

Bariera wejścia i wysokość ewentualnych ostatecznych wynagrodzeń dla przyszłych pracowników będą się opierać na obecnym poziomie. Struktura wynagrodzeń obecnych pracowników pozostaje niezmieniona. Bardziej umiarkowane wzrosty pozwolą na redukcję kosztów. Dodatkowo uzgodniono dalsze działania mające na celu poprawę produktywności

 

POLECANE REJSY WYCIECZKOWE NA JESIEŃ 2017

rejsy

Rejsy wycieczkowe stały się obecnie jednym z najmodniejszych sposobów podróżowania i poznawania urokliwych zakątków świata. To idealne połączenie zwiedzania ciekawych miejsc z aktywnym wypoczynkiem oraz relaksem. Na pokładzie statku pasażerskiego turysta może liczyć na pełny komfort – czekają na niego miła obsługa, restauracje, bary, spa itp . Biura podróży polecają rejsy m.in. po Morzu Śródziemnym, na Majorkę i Sardynię, Wyspy Kanaryjskie czy po fiordach Norwegii.   Czytaj więcej >

NAJPOPULARNIEJSZE KIERUNKI ALL INCLUSIVE NA JESIEŃ 2017

rodos

Złota Polska jesień ze słońcem i ciepłymi temperaturami trwa krótko. Dla tych wszystkich, którzy chcieliby zasmakować lata w jesienny czas, uniknąć tłumów, jakie towarzyszą porze wakacyjnej, i nie wydać zbyt dużo – pozostają jesienne wojaże all inclusive
Planujesz jesienne wakacje? Wybierz all inclusive!
Czytaj więcej >

Artykuły wybrane losowo

Malezja – między sacrum a futurum

ANNA JANOWSKA

<< Jeśli Malezja kojarzyła Wam się do tej pory z leżeniem na plaży, snorkelingiem czy nurkowaniem wśród kolorowych raf i pływaniem z żółwiami, a nie ze scenami rodem z filmów science fiction, nie jesteście na bieżąco! Są tu budowane od fundamentów na potrzeby branży informatycznej cybermiasta kontrolowane przez maszyny, jak w „Pamięci absolutnej”. Jest rozświetlona neonami stolica, w której życie toczy się piętrowo jak w futurystycznym Nowy Jorku z „Piątego elementu”. W nieskażonych cywilizacją lasach rodem z „Avatara” nadal można jednak spotkać tajemnicze gatunki roślin i zwierząt nieznane naukowcom. >>

To niemal 30-milionowe państwo w Azji Południowo-Wschodniej leży nad wodami Morza Południowochińskiego na Półwyspie Malajskim i w północnej części wyspy Borneo. Niepodległość od Wielkiej Brytanii uzyskało w 1957 r. Dziś na czele tego kraju o ustroju monarchii konstytucyjnej stoi król (obecnie Tuanku Abdul Halim), który mianuje premiera. Na początku lat 90. XX w. ze względu na szybkie tempo wzrostu gospodarczego Malezję zaliczono do tzw. azjatyckich tygrysów.

Więcej…

Cabo Verde – wyspiarskie oblicze Afryki

ROBERT STEFANICKI

Jeśli nie lubimy długich podróży samolotem, a marzy nam się Ameryka Południowa, warto odwiedzić wówczas Wyspy Zielonego Przylądka (Cabo Verde). W odległości jedynie ośmiu godzin lotu z Warszawy znajdziemy wulkany, solniska, tarasowe pola i rozległe plaże. Nie ma tylko lam.

Republika Zielonego Przylądka obejmuje archipelag złożony z Wysp Zawietrznych (Ilhas de Barlavento) i Podwietrznych (Ilhas de Sotavento), leżący w pobliżu najdalej na zachód wysuniętego fragmentu kontynentu afrykańskiego – Przylądka Zielonego. Miejsce to jako pierwsi zasiedlili Portugalczycy, którzy ściągnęli tu niewolników z Czarnego Lądu. Do dziś językiem urzędowym pozostaje portugalski.

To nie jest miłość od pierwszego wejrzenia. Wyspa Sal, na której mieści się lotnisko, oglądana z okien podchodzącego do lądowania samolotu wygląda jak naleśnik z brudnego piachu. Trudno doszukać się choćby skrawka zieleni, zawartej w nazwie tego państwa. Jeśli jednak nie zniechęcimy się na początku, na pewno nie wyjedziemy stąd zawiedzeni.

Więcej…

Hamburg – metropolia na wodzie

 

Magdalena Ciach-Baklarz


W tej charyzmatycznej i gwarnej metropolii z przepięknymi jeziorami położonymi w samym jej sercu działa prężnie olbrzymi port zapewniający jej bogactwo. Hamburg zawsze był i do dziś jest wolnym miastem, tak kulturowo, jak i obyczajowo i politycznie. To tu żyją najszczęśliwsi mieszkańcy Niemiec, choć z drugiej strony to podobno najmniej niemiecki ośrodek w kraju.Warto sprawdzić, jak dziś wygląda dawne centrum handlu należące do Hanzy.

Więcej…