• DHL Express jest oficjalnym logistycznym partnerem wydarzenia oraz sponsorem Suzie, który udziela jej wsparcia na całej trasie
  • Prezes DHL Express, Ken Allen: "Charakter, którym Susie będzie musiała wykazać się w trakcie tego niewiarygodnego wyzwania, odzwierciedla wartości, z którymi utożsamiamy się w DHL Express"
  • Rejs zakończy się w 2019 roku, tj. w roku 50-lecia DHL

 

Po latach przygotowań, Susie Goodall wyruszyła w nieprzerwaną, solową podróż dookoła świata w ramach Golden Globe Race 2018. Jest jedyną kobietą i najmłodszym zawodnikiem spośród 19 żeglarzy, którzy spróbują ukończyć regaty bez żadnej pomocy z zewnątrz i bez nowoczesnego wyposażenia, odtwarzając warunki oryginalnej trasy wygranej przez Sir Robina Knox-Johnstona w 1969 roku. DHL Express cały czas zapewniało Susie wsparcie logistyczne – od modernizacji jachtu, poprzez dostarczenie takich elementów, jak panele solarne i wodoszczelne drzwi. DHL Express zorganizował także konkurs na wybór nazwy dla jachtu. Jacht DHL Starlight będzie domem Susie przez nadchodzące 300 dni.

To wspaniałe uczucie, że mogliśmy pomagać Susie od momentu przygotowań aż do startu. Od początku wszyscy w DHL obserwujemy zmagania Susie z ogromną dumą, a fakt, że ukończy wyścig w czasie naszego 50lecia, czyni jej wyczyn jeszcze bardziej wyjątkowym dla wszystkich w DHL – powiedział Ken Allen, prezes DHL Express.

Opłynięcie kuli ziemskiej na jachcie było marzeniem Susie od najmłodszych lat. Jej determinacja i wytrwałość, aby to urzeczywistnić, są naprawdę inspirujące. Charakter, którym Susie musi wykazać się w trakcie tego niewiarygodnego wydarzenia, odzwierciedla wartości, które wszyscy dzielimy w DHL Express. Susie będzie potrzebować prędkości – aby wygrać wyścig, ducha walki – by stawić czoło przeciwnościom losu. Wiele rzeczy będzie robić po raz pierwszy. Będzie też potrzebować pasji, aby się nie poddawać niezależnie od okoliczności. Susie będzie żeglować samotnie, ale wspiera ją 100 000 pracowników DHL Express w ponad 220 krajach z całego świata – dodał Allen.

DHL Express pomagało Susie nie tylko w przygotowaniach do wyścigu, ale także wspiera ją na całej trasie. Przy użyciu sieci radiowej DHL, ze stacji na wielu kontynentach, Susie będzie mogła kontaktować się przez radio SSB, aby być na bieżąco z wydarzeniami z całego świata, a także przekazywać wiadomości między nią a jej rodziną i przyjaciółmi.

"W pewnym sensie ulżyło mi, że w końcu mogę rozpocząć wyścig" - powiedziała Susie na chwilę przed startem. "Przygotowania były bardzo trudne i nie udałoby mi się tego dokonać bez wsparcia DHL. 300 dni samotnej podróży to bardzo dużo. Jednak świadomość, że 100 000 pracowników DHL wspiera mnie mentalnie, jest dla mnie ogromną pomocą, dzięki której nie będę czuć się samotnie, nawet na środku oceanu. To coś, w czym pomóc może tylko firma o naprawdę globalnym zasięgu".

Susie i jej współzawodnicy wypłynęli 1 lipca br. z Les Sables d'Olonne we Francji. Ich podróż przez trzy Wielkie Przylądki (Dobrej Nadziei, Horn i Leeuwin) o długości 48 000 km zakończy się w Les Sables d'Olonne we Francji w 2019 roku.

Aby śledzić na bieżąco podróż Susie, odwiedź stronę:
discover.dhl.com

Obniża jakość życia, zaburza prawidłowe funkcjonowanie w grupie społecznej, naraża na szwank relacje z rówieśnikami, może powodować problemy w nauce. Nadwaga lub otyłość - problem, który dotyczy co trzeciego dziecka w wieku wczesnoszkolnym w Polsce. Jak podkreślają eksperci, winne nadmiernej masy ciała są nie tylko zwyczaje żywieniowe czy uwarunkowania genetyczne. W dużej mierze przyczynia się do niej brak wystarczającej aktywności fizycznej. Wakacje to świetna okazja, aby wprowadzić w swojej rodzinie dobre zwyczaje związane z ruchem. Ekspert Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku podpowiada, jak bezpiecznie i zdrowo ćwiczyć z dziećmi.

Standard Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że o otyłości mówimy, kiedy indeks BMI danej osoby (ilustrujący masę ciała - iloczyn wagi wyrażonej w kg przez kwadrat wzrostu w cm), jest równy lub wyższy niż 30. Z kolei przy BMI 25 mówimy o nadwadze. Jak pokazują dane, oba te problemy dotyczą już ponad połowy dorosłych Polaków (ok. 53 proc). Jest to wynik powyżej średniej dla 28krajów Unii Europejskiej, gdzie wynosi niecałe 35 proc. Co więcej, w ciągu ostatnich 20 lat udział osób otyłych w społeczeństwie niemal się podwoił. W 1996 roku mieliśmy w Polce „zaledwie” 28 proc. osób o nadmiernej wadze.

Co gorsza problem otyłości dotyczy w naszym kraju w coraz większym stopniu dzieci. Jak pokazuje Raport z międzynarodowych badań WHO Childhood Obesity Surveillance Initiative (COSI) z 2017 roku, w grupie 8 latków o nadwadze lub otyłości można mówić już u co trzeciego. Nadmiar masy ciała występuje nieco częściej u chłopców, niż u dziewcząt.

Nadmierna waga to poważny problem zdrowotny, którego negatywne skutki ujawniają się zarówno w życiu społecznym, jak i na płaszczyźnie ekonomicznej. Otyłość jest szczególnie niebezpieczna dla dzieci. Może mieć negatywny wpływ nie tylko na ich rozwój fizyczny, ale też psychiczny i społeczny. Dzieci otyłe są bardziej narażone na nieprawidłowe relacje z grupą rówieśniczą, w tym dręczenie (bullying). Może u nich występować niska samoocena i znacząco wyższe jest też ryzyko wystąpienia trwałych zaburzeń odżywiania - mówi Robert Brzeziński, ekspert Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku.

Negatywne skutki nieprawidłowo wysokiej wagi nasilają się z wiekiem. Występująca w dzieciństwie otyłość jest związana między innymi z większym ryzykiem rozwoju cukrzycy, chorób układu krążenia i wielu nowotworów u osób dorosłych. Z tego względu problem ten należy zacząć rozwiązywać jak najwcześniej. Jednym z czynników pozytywnie wpływającym na profilaktykę i zwalczanie nadwagi jest aktywność fizyczna.

W ramach programu szkolnego, każde dziecko w Polsce powinno brać udział w obowiązkowych zajęciach wychowania fizycznego. Lekcje WF odbywają się w 99 proc. szkół. Co z tego, kiedy aż co trzeci licealista, co czwarty gimnazjalista i 15 proc. uczniów podstawówek ma zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego. Jeśli już dotrą na gimnastykę, w ramach obowiązkowych zajęć ruszają się jedynie przez 135 min. tygodniowo (tyle na zajęcia WF przeznaczano w większości klas w szkołach badanych w ramach COSI).

Tymczasem jak przekonuje Robert Brzeziński z Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku, u dzieci w wieku do 15 lat występuje naturalny „głód ruchu”. Organizm młodego człowieka ma tyle energii, że musi ją wydatkować poprzez aktywność fizyczną, aby mógł prawidłowo funkcjonować.

Nie można przecenić roli, jaką aktywność fizyczna pełni w stymulowaniu i wspomaganiu prawidłowego rozwoju dziecka. Od tak oczywistych skutków, jak zwiększanie umiejętności ruchowych, przez lepszy rozwój społeczny i emocjonalny - na tych wszystkich polach ujawnia się jej pozytywny wpływ na młodego człowieka - podkreśla Robert Brzeziński.

Jeśli do ok. 10 roku życia nie przyzwyczaimy dziecka do regularnej, najlepiej codziennej aktywności fizycznej, najprawdopodobniej jako osoba dorosła nie będzie ono również uprawiało żadnego sportu. A to odbije się negatywnie na jego zdrowiu - przestrzega ekspert Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku.

Dla budowania u dzieci pozytywnych wzorców jeśli chodzi o ruch, niezwykle istotny jest przykład rodziców. Dlatego warto poszukać takiego rodzaju aktywności, który będzie sprawiał przyjemność całej rodzinie. Jak pokazało przeprowadzone w 2017 roku przez Santander Consumer Bank badanie „Sport w rodzinach”, ok 40 proc. Polaków uprawia sport z najbliższą rodziną. Wspólna aktywność fizyczna to okazja do zacieśnienia więzi oraz pretekst, by spędzić z domownikami więcej czasu. Polacy wybierają sporty tanie i ogólnodostępne. Wśród aktywności, które najlepiej uprawia się z najbliższymi, badani wskazywali: gry zespołowe, spacery, wędrówki i trekking, a także nordic walking.

Jak ćwiczyć z dzieckiem, aby było to dla niego zdrowe? Jak podkreśla Robert Brzeziński, przede wszystkim rodzaj i intensywność aktywności należy dopasować do indywidualnych możliwości dziecka. Im dziecko młodsze, tym ćwiczenia powinny być bardziej ogólnorozwojowe. Dopiero z wiekiem można wprowadzać ruch wyspecjalizowany, trenując konkretne partie mięśni i umiejętności. Ponadto trening dziecka powinien mieć średnią intensywność. Dobrze, jeśli odbywa się w tzw. akcentach, czyli jest urozmaicony. Młody organizm ma niesamowite zdolności szybkiej regeneracji, ale też szybko się męczy.

Dziecko powinno ćwiczyć skoczność, koordynację i wytrzymałość. - Świetnym pomysłem na aktywność na świeżym powietrzu z dzieckiem jest spacer, albo na przykład trening nordic walking - z wykorzystaniem kijów, przerywany krótkimi zabawami w terenie. Idealnie jeśli uprawiamy go w  otoczeniu zieleni, bo wówczas możemy wykorzystać przyrodę - dzieci uwielbiają, kiedy poruszamy ich wyobraźnię - np. stosując wizualizację. W ramach przerwy w treningu możemy więc „zbierać grzyby”, czyli robić przysiady połączone z wymachami rąk, albo „wyginać się jak drzewa” aby rozciągnąć wybrane grupy mięśni - podpowiada Brzeziński.

Entuzjazm młodych ludzi do ruchu wspierać będą zajęcia w grupie, ćwiczenia w parach i współzawodnictwo. - Trudno wskazać dyscyplinę sportu, która byłaby najbardziej odpowiednia dla dzieci. W ich przypadku cenna jest multidyscyplinarność. A najlepszym rodzajem aktywności będzie po prostu zabawa na świeżym powietrzu, która będzie im sprawiała frajdę - podkreśla Robert Brzeziński z Akademii Zdrowia Santander Consumer Banku.

 

Skąd jednorożce na ratuszu w Bristolu? Dlaczego domy w Amsterdamie są pochylone? Gdzie w Tokio znajduje się ukryta stacja metra? Lokalni mieszkańcy z całego świata zdradzają hotelom Mercure niezwykłe historie dotyczące miejsc, w których się znajdują. Tak powstał wirtualny przewodnik Local stories, który pozwala poznawać znane miejsca z zupełnie nieznanej perspektywy.

Local stories to projekt marki Mercure, w ramach którego na jednej platformie zebrano ponad 650 nietypowych, zaskakujących, a czasem zapomnianych atrakcji z ponad 39 krajów na całym świecie. Przewodnik jest rozwijany od zeszłego roku i powstał w oparciu o rekomendacje lokalnych partnerów oraz hotelowych ekspertów, którzy starali się ocalić od zapomnienia dawne historie oraz odkryć obiekty, o których istnieniu nikt dotychczas nie słyszał.

Wszyscy wiedzą, że w Krakowie warto odwiedzić Wawel, w Paryżu wieżę Eiffle’a, a w Rzymie Koloseum, jednak oprócz tych najbardziej znanych zabytków są także dziesiątki innych ciekawych miejsc i związanych z nimi historii, które pozwolą poznać prawdziwego ducha miasta. I właśnie dla tych, dla których klasyczne atrakcje to za mało, stworzyliśmy platformę Mercure Local stories – Opowiada Marcin Szymański, Midscale Segment Manager - Eastern Europe.

Poszukujący inspiracji znajdą opowieści m.in. gdzie szukać zaułku smoka w Brukseli, dlaczego w Seulu można pogłaskać borsuka czy jak trafić do tajemnego, zachwycającego lasu w Australii.

Zbiór tych niezwykłych miejsc i historii podzielony jest na 4 kategorie: „Odkrywcy świata”, „Wspaniałe dziwactwa”, „Architektura” oraz „Historia w nowej odsłonie” tak, aby każdy znalazł interesującą dla siebie perspektywę.

 

Mercure oknem na lokalną kulturę

Inicjatywa Local stories jest ściśle związana z zapisaną w DNA marki Mercure ideą, zgodnie z którą hotele są inspirowane lokalnie. Poprzez design wnętrz zdobionych detalami charakterystycznymi dla regionu, współpracę z lokalnymi twórcami i rzemieślnikami, kuchnię czy dedykowane dla każdego z miejsc animacje, hotele Mercure już od wejścia stanowią dla gości bramę na daną destynację. Dostarczając jak najbardziej stymulującego doświadczenia miejsc, w których się znajdują, są wspaniałą propozycją dla gości, którzy cenią sobie radość życia, lubią odkrywać nowe lokalizacje, ich kulturę i związane z nimi historie. Poprzez takie działania jak Local Stories, Mercure dąży do tego, aby być najbardziej kochaną, lokalnie inspirowaną globalną marką w swojej kategorii.

Przewodnik Local stories jest dostępny pod adresem: https://mercure.accorhotels.com/local-stories/index.pl.shtml

POLREGIO wyróżnione za działania proekologiczne. Decyzją kapituły Krajowej Rady Ekologicznej przewoźnik został uhonorowany tytułem „EkoJanosik – Zielona wstęga Polski” w kategorii przedsiębiorstwo.

Nagroda została przyznana za rozwój pojazdów szynowych na Podlasiu. W roku 2018 do województwa podlaskiego POLREGIO przekazało dwa kompleksowo zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57ALc.

Pociągi przekazane do oddziału podlaskiego to jedynie część realizowanej obecnie strategii taborowej Spółki. Po kończącym się z sukcesem procesie restrukturyzacji chcemy się rozwijać nie tylko w kwestii oferty handlowej, ale również w obszarze unowocześniania taboru. Ekologiczny wymiar kolei ma w tym atrakcyjnie przyrodniczo regionie niezwykle duże znaczenie – mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes Przewozów Regionalnych, właściciela marki POLREGIO.

Proekologiczne inicjatywy POLREGIO zostały także uhonorowane przez Posłów na Sejm RP. W dniu 27 lipca br. Prezes Spółki Krzysztof Zgorzelski odebrał specjalne wyróżnienie z rąk posłów Jana Dudy, Kornela Morawieckiego – Marszałka seniora Sejmu VIII kadencji oraz Krzysztofa Maciejewskiego.

„EkoJanosik” to nagroda przyznawana za realizację działań mających istotny i znaczący wpływ na poprawę oraz stan środowiska naturalnego regionu, a także zwiększenie świadomości ekologicznej Polaków. Wyboru laureatów w poszczególnych kategoriach dokonuje Krajowa Rada Ekologiczna powoływana spośród niezależnych ekspertów i autorytetów ochrony środowiska. Jej członkami są przedstawiciele instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, samorządowych, środowisk gospodarczych oraz mediów.

Przedmiotem oceny KRE są inwestycje, które miały szczególny wpływ na region lub całe województwo. Wnioski o nominację firmy do nagrody w kategorii: przedsiębiorstwo składają największe w Polsce organizacje zrzeszające przedsiębiorców: BCC, Polski Klub Biznesu oraz Pracodawcy RP.

Hyundai Motor Poland po raz czwarty został Oficjalnym Sponsorem Wyścigu Tour de Pologne, największej imprezy kolarskiej w Polsce organizowanej przez firmę Lang Team.

Hyundai zapewni flotę samochodów do logistycznej obsługi 75. edycji tego wydarzenia, które startuje już 4. sierpnia w Krakowie. W tym roku zawodnicy oraz organizatorzy Tour de Pologne otrzymają do dyspozycji 57 samochodów – będą to modele: KONA, i30, i40, TUCSON, SANTA FE, H1, H350. Hyundai jest także fundatorem nagrody głównej – zwycięzca tegorocznego wyścigu odbierze kluczyki do nowego modelu Hyundai TUCSON.

Tour de Pologne UCI World Tour to jedna z najbardziej prestiżowych, cyklicznie odbywających się imprez sportowych w Europie Środkowej i jeden z najlepiej zorganizowanych wyścigów świata. Tour de Pologne ma niezwykle bogatą i długą tradycję – pierwszą edycję rozegrano w 1928 roku, a od 2005 roku znajduje się w elitarnym gronie największych wyścigów świata, najpierw cyklu UCI Pro Tour, który później zmienił nazwę na UCI World Tour (obok Tour de France, Giro d’Italia i Vuelta a España).

Dzięki uczestnictwu najlepszych drużyn świata, Tour de Pologne wszedł do „Kolarskiej Ligi Mistrzów”, która co roku przyciąga na trasę kilka milionów kibiców. Relacje telewizyjne z przebiegu wyścigu śledzone są w 54 państwach na całym świecie.

Od 1999 roku Hyundai jest dumnym partnerem Mistrzostw Świata FIFA™. Przez 18 lat, do 2017 roku był związany z UEFA, a ostatnio nawiązał partnerstwo z czołowymi piłkarskimi klubami Europy - AS Roma we Włoszech, Hertha BSC w Niemczech, Atlético de Madrid w Hiszpanii oraz Chelsea FC w Anglii. Team Hyundaia jest silnym graczem w rajdach WRC. Hyundai Motor Poland traktuje partnerstwo w wyścigu Tour de Pologne jako jeszcze jedno pasjonujące sportowe wyzwanie.

Najlepsze miejsca na długi weekend na przełomie maja i czerwca

Na przełomie maja i czerwca czeka na nas kolejny długi weekend – Boże Ciało w tym roku wypada 31 maja. Jeden dzień wolnego pozwoli na cztery dni wypoczynku.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze pomysły na wyjazd rodzinny z okazji Dnia Dziecka

Wkrótce Międzynarodowy Dzień Dziecka. Wielu rodziców zastanawia się, w jaki sposób spędzić ten szczególny dzień ze swoimi pociechami, aby przyniósł jak najwięcej radości i pozostawił przyjemne wspomnienia. Możliwości na uczczenie tego święta jest naprawdę wiele. 

Czytaj Więcej >>

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Artykuły wybrane losowo

Muzyczna podróż po Kolumbii

MAGDALENA LECHOWSKA
WWW. MAGDALENALECHOWSKA.MANIFO.COM

 

<< Kolumbia jest krajem niespotykanych bogactw naturalnych oraz wielkiej bioróżnorodności (pod tym względem zajmuje drugie miejsce na świecie, po Brazylii), niezmiernie malowniczych pejzaży i egzotycznych plaż, zapierających dech w piersiach widoków i oszałamiającej kolorami przyrody. Mało kto jednak wie, że to kolebka cumbii i vallenato: gatunków muzycznych, których dziś słucha cały świat. W jej karaibskim mieście Barranquilla stawiała swoje pierwsze kroki Shakira, z Medellín pochodzi Juanes, wykonawca piosenki „La Camisa Negra”, a z Santa Marty – piosenkarz, aktor i kompozytor Carlos Vives. Ci kolumbijscy artyści wielokrotnie zdobywali statuetki Grammy oraz MTV Video Music Awards. Każdy region w kraju ma swoje charakterystyczne melodie, tańce i festiwale. >>

Więcej…

Wiele twarzy Panamy

1__Playa_San_Blas1.jpg

Rajska wysepka w archipelagu San Blas

©VISITPANAMA.COM

Mariusz Kozak-Zagozda


Według jednych teorii nazwa kraju pochodzi z języka Indian Cueva i znaczy „miejsce obfitości ryb”, zgodnie z innymi tłumaczy się ją na „obfitość motyli”. Najlepiej opisują go jednak słowa jednego z bohaterów powieści „Krawiec z Panamy”, autorstwa Anglika Johna le Carré: „Mamy wszystko, czego Bóg potrzebował, by stworzyć raj: żyzne ziemie, plaże, góry, dziką przyrodę, co krok drzewa pełne owoców, a wokół wspaniałych ludzi”. Jeśli więc macie przed oczami wizję idealnych tropików, najprawdopodobniej myślicie właśnie o Panamie.

Więcej…

Wszystkie cuda Trentino

ROBERT PAWEŁEK

 

Jeśli nie wiesz, jak wygląda raj, jedź do Trentino! – mawiają Włosi. Miłośnikom białego szaleństwa region ten oferuje 800 km nartostrad, a amatorom sportów wodnych – setki jezior i rzek. A wszystko to pośród majestatycznych szczytów Dolomitów, jednych z najpiękniejszych gór świata, wpisanych w 2009 r. na Listę Światowego Dziedzictwa Ludzkości UNESCO.

Każdy narciarz ma swoje ulubione miejsca. Jedni wolą szwajcarskie, austriackie czy słoweńskie kurorty, inni, jak np. sam król nart – Alberto Tomba, Dolomity. Bardzo lubił je także papież Jan Paweł II, też narciarz. Trasy zjazdowe prowadzą tu pośród szczytów, przez zaśnieżone doliny. Warto poczekać do zmierzchu, żeby stać się świadkiem magicznego zjawiska nazywanego po włosku enrosadira, kiedy czerwona, słoneczna poświata oblewa szczyty. Te niesamowite widoki można również podziwiać o świcie. Zachwycał się nimi Johann Wolfgang von Goethe, choć sam nie jeździł na nartach.

Więcej…