Zlokalizowany w Krakowie startup turystyczny Bidroom.com wygrał 1 miejsce w konkursie Tourism Trends Awards w kategorii IT dla turystyki za swój oryginalny serwis, oferujący do 25% zniżki od cen konkurencji na rezerwację hoteli bez pobierania prowizji od hotelarzy.

6 kwietnia Marcin Wesołowski, Dyrektor Operacyjny Bidroom.com odebrał nagrodę w Gdańsku podczas gali zamykającej 9 konferencję Nowe Trendy w Turystyce. Tą edycję odwiedziło blisko 500 profesjonalistów branży turystycznej i przedsiębiorców z kraju i zza granicy, którzy edukowali się w zakresie nowych rozwiązań sprzedażowych, marketingowych i technologicznych dostępnych dla hoteli i agencji w 2018 roku.

“Jesteśmy mile zaskoczeni, że wymagające jury NTT doceniło potencjał do zwiększenia bezpośrednich rezerwacji w hotelach, jaki oferuje Bidroom w oparciu o sprawiedliwe zasady współpracy dla hotelarzy. Na każdej konferencji prezentujemy platformę nie tylko jako produkt, ale też jako korzystną i bezprowizyjną alternatywę do konkurencyjnych platform rezerwacyjnych z wysokimi odsetkami dla pośredników,” wyjaśnia Michael Ros, Prezes Bidroom.com.

Ros wierzy, że dla polskich hotelarzy to wyróżnienie będzie kolejnym dowodem na to, że bezprowizyjny model Bidroom.com jest najrozsądniejszym wsparciem sprzedażowym dla ich obiektów. Jako platforma do rezerwacji pokoi hotelowych Bidroom.com nie pobiera żadnych prowizji od usługi, przez co hotelarze mogą zapewnić podróżnikom zniżki do 25% od cen u konkurencji.

W 2018 roku firma kontynuuje ekspansję usług w skali Polski, Europy, północnej i południowej Ameryki jak i w Azji, jednocześnie finalizując rozpoczęcie dużej kampanii wzrostu, która do końca roku ma znacząco zwiększyć ilość użytkowników platformy.
 

 

fot. Bidroom.com

 

fot. Bidroom.com

CHORWACJA CZY WŁOCHY, HOTEL CZY DOM WAKACYJNY?

JAK POLSKIE RODZINY SPĘDZĄ URLOP W 2018 ROKU

 

Z roku na rok coraz więcej Polaków planuje urlop za granicą. Nic dziwnego – mamy lepsze zarobki, otwarte granice i tanie linie lotnicze. Jednym słowem, warunki idealne do podróżowania. Polskie rodziny już od lat mają swoich faworytów, jeżeli chodzi o kierunki wyjazdów. Biuro podróży CASAMUNDO przedstawia wakacyjne trendy 2018.

Bezapelacyjny numer jeden

Łagodny, śródziemnomorski klimat, lazurowy Adriatyk, pyszne jedzenie i stosunkowo niskie, jak na warunki europejskie, ceny. Większość już pewnie zgadła o który kraj chodzi, ale dla uściślenia potwierdzamy – mowa oczywiście o ukochanej przez Polaków Chorwacji. Na czym polega fenomen tego państwa? Chorwacja to jeden z niewielu krajów basenu Morza Śródziemnego, do których w łatwy sposób można dostać się samochodem. Mieszkańcy południowej Polski mogą dojechać tam już w 12 godzin. To ważne kryterium zwłaszcza dla rodzin z dziećmi, które chciałyby zabrać na urlop więcej bagażu, niż przewidują limity nałożone przez linie lotnicze. Nic więc dziwnego, że wśród rodzin, Chorwacja od lat pozostaje niekwestionowanym numerem jeden. Jak podaje portal CASAMUNDO, aż 66% polskich klientów korzystających ze strony, wybierze w 2018 roku właśnie Chorwację (to o 4% więcej niż rok temu). Szczególnie popularne regiony to Dalmacja oraz Zatoka Kvarner. Wśród destynacji wakacyjnych, które w tym sezonie będą szczególnie oblegane przez polskich turystów znalazły się również Włochy oraz Francja (która na trzecim miejscu zastąpiła w tym roku Węgry).

 

Jeździmy częściej i na dłużej

Wiemy już gdzie Polacy spędzą tegoroczny urlop. Kolejne pytanie brzmi – na jak długo? Według danych portalu CASAMUNDO, czas wyjazdów wakacyjnych polskich rodzin wydłużył się na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Jeszcze w 2016 roku, wyjeżdżaliśmy na około siedmiodniowe wycieczki, w tym roku wypoczynek za granicą będzie trwał nawet do dwóch tygodni. Miesiącami,

które będą cieszyły się szczególnym zainteresowaniem urlopowiczów będą z kolei czerwiec i lipiec.

   Z roku na rok możemy zauważyć wzrost zainteresowania wyjazdami wakacyjnymi oraz wydłużający się okres wynajmu oferowanego przez nas zakwaterowania wśród rodzin z Polski. Bez wątpienia jednym z czynników jest wzrost poziomu życia Polaków, spowodowany np. dodatkowym świadczeniem w postaci 500+. Z drugiej strony, wzrasta koszt wakacji w Polsce, dlatego coraz częściej wybieramy zagraniczne wycieczki, które finansowo kształtują się podobnie jak np. urlop nad Bałtykiem – tłumaczy Thorsten Kerwin, CEO w firmie CASAMUNDO.

Z rodziną dobrze tylko na zdjęciach… i na wakacjach

W 2018 roku będziemy podróżować w mniejszym, ale nadal głównie rodzinnym gronie. Dane portalu CASAMUNDO podają, że grupami, które najczęściej wybierają samodzielną organizację wakacji są rodziny z dziećmi liczące średnio 4 osoby. Jeszcze rok i dwa lata temu podróżowaliśmy w większym składzie – średnio 8 osób. Być może to właśnie zmniejszone grono powoduje, że wybieramy się na coraz dłuższy urlop. Jeżeli chodzi o wybór zakwaterowania, znaczna większość podróżujących, bo aż 75% wybierze w tym roku apartamenty wakacyjne. Pozostali, głównie wybierający się na wakacje większą grupą, postawią na prywatny dom. Głównymi czynnikami, które zadecydują o wyborze zakwaterowania będzie odległość od wody oraz wyposażenie w basen, taras lub klimatyzację.

  Rodziny coraz częściej wybierają samodzielną organizację wakacji. Chcą być niezależne, mieć apartament lub dom tylko dla siebie i czuć się tam swobodnie. Jeżeli dodatkowo, za luksusem „niezależności” nie stoją wyższe koszty, wybór zakwaterowania staje się dosyć oczywisty – mówi Thorsten Kerwin.

Grzegorz Karolewski zdobywał doświadczenie menadżerskie zarówno w liniach lotniczych, jak i branży turystycznej, pracując poprzednio w PLL LOT, Centralwings, Oasis Tours, a przez ostatnie 5 lat, na podobnym stanowisku w Qatar Airways.

Jako Dyrektor Handlowy Karolewski odpowiedzialny będzie za działania handlowe spółki na rynku polskim, w tym sprzedaż, marketing oraz współpracę agencyjną z biurami podróży.

Widzę duży potencjał w rozwoju i budowaniu pozycji ETI na rynku polskim. Silne strony touroperatora to własne hotele sieci Red Sea, profesjonalizm, doświadczenie zdobywane przez 20 lat obecności na rynkach niemieckim i austriackim, specjalizacja oraz ekspercka znajomość jednej z najbardziej popularnych destynacji turystycznych, jaką jest Egipt – mówi Karolewski.   

Podstawą sukcesu touroperatora jest staranny dobór partnerów, wyłączność na hotele sieci Red Sea oraz długoletnia współpraca z innymi sieciami hotelowymi , takimi jak Steigenberger, Three Corners, Pickalbatros.  

ETI, Express Travel International GmbH z siedzibą we Frankfurcie, założony zostało w 1998 roku przez Maja-Jennifer Köhl i Mohameda Samira, stając się w krótkim czasie jednym z największych organizatorów imprez turystycznych oraz wycieczek do Egiptu.
Po ugruntowaniu swojej pozycji na rynku niemieckim, w październiku 2005 r. Express Travel International rozpoczął z sukcesem działalność w Austrii, a w 2007 roku w Szwajcarii, stając się w obu tych krajach liderem wśród organizatorów podroży do Egiptu. Kolejne biura ETI otwarte zostały w Londynie, Bratysławie, Budapeszcie, Mariborze, a ostatnie w Pradze i Warszawie.

W sezonie Lato 2018, ETI oferował będzie wyloty do trzech kierunków w Egipcie z Warszawy, Katowic, Wrocławia i Gdańska.

Zabezpieczenie hipoteczne wiąże się z kolejnością, która reguluje pierwszeństwo w zaspokajaniu danych należności. Z racji różnorodnych obaw, nie wszyscy wierzyciele są zainteresowani zabezpieczaniem się na dalszym miejscu hipotecznym. W opozycji do tego staje Monument Fund, która udziela przedsiębiorcom indywidualnie dopracowanego finansowania z zabezpieczeniem na 2. miejscu hipotecznym.

 

Hipoteka stanowi jedno z najpewniejszych zabezpieczeń wierzytelności pieniężnych. Dzięki obciążaniu prawa własności nieruchomości, należność spłacana jest bez względu na to, czyją własnością aktualnie stała się dana nieruchomość. Obiekt może być zabezpieczony więcej niż jedną hipoteką. W takiej sytuacji prawo polskie reguluje kolejność w spłacaniu zobowiązań finansowych. Najpierw zaspokajani są wierzyciele, którzy jako pierwsi wpisali się do działu IV księgi wieczystej danej nieruchomości. Mając na uwadze obawy odnoszące się czasu spłaty należności, niektóre instytucje niechętnie decydują się na udzielanie dofinansowania zabezpieczonego na 2. miejscu hipotecznym. Zupełnie inne podejście do tematu ma Monument Fund, które proponuje pomoc finansową dla przedsiębiorców z zabezpieczeniem na 2. miejscu hipotecznym. Dlaczego oferta tego typu stanowi innowację w branży pożyczkowej?

 

Bezpieczeństwo własności

Jak mówi Paulina Horabik – Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający Monument Fund: „Spora część instytucji udzielających dofinansowania na polskim rynku wciąż preferuje nieskodyfikowane formy zabezpieczenia zobowiązań pieniężnych – na przykład przewłaszczenie, które charakteryzuje się przenoszeniem przez dłużnika prawa własności nieruchomości na wierzyciela. Tego typu rozwiązanie traktowane jest jako dobry sposób ochrony interesów wierzycieli, jednak dla osoby zadłużonej może stanowić problem w razie komplikacji ze spłatą podjętego kredytu lub pożyczki.”

Alternatywnym sposobem zabezpieczenia należności staje się oferowany przez Monument Fund wpis hipoteczny, który normowany jest przepisami kodeksu cywilnego. W przeciwieństwie do innych instytucji pozabankowych, Monument Fund nie narusza prawa posiadania ani użytkowania nieruchomości – klient dalej pozostaje prawowitym właścicielem. Stąd taka forma zabezpieczenia jest uznawana za bezpieczniejszą zarówno przez notariuszy, jak i konsumentów.

 

Zabezpieczanie na 2. miejscu hipotecznym

O atrakcyjności oferty finansowej Monument Fund decyduje również sama forma zabezpieczania zobowiązania pieniężnego na 2. miejscu hipotecznym. Z racji dalszej pozycji w procesie spłaty należności finansowych i obaw związanych z możliwością niewypłacalności dłużników, niektórzy wierzyciele rezygnują z tego typu zabezpieczenia. W przypadku Monument Fund kwestia ta podlega tylko większemu dopracowaniu szczegółów finansowania. Podczas tego procesu, zostaje zorganizowany indywidualny system oceny ryzyka, możliwość wyboru rodzaju rat i ich wysokości - na przykład skorzystania z rat balonowych lub wakacji kredytowych - oraz kontakt z klientem w trakcie trwania spłaty pożyczki. Co więcej, firma posiada także elastyczne podejście do przedstawionych celów biznesowych, co pozwala na przygotowanie realnego planu spłaty zobowiązania z przyszłych dochodów oraz dokapitalizowanie przedsiębiorców z już zaciągniętymi zobowiązaniami.

„Możliwość zabezpieczenia wierzytelności na 2. miejscu hipotecznym oznacza łatwiejszy sposób doboru środków finansowych, bez względu na istniejące już zobowiązania hipoteczne oraz formę prawną prowadzonej działalności. Dofinansowanie zostaje zabezpieczone na prawie każdym rodzaju nieruchomości, czyli na obiektach komercyjnych, przemysłowych, mieszkalnych oraz działkach inwestycyjnych.” – podkreśla Paulina Horabik – Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający w Monument Fund.

 

Dzięki szybkiej decyzyjności i ograniczeniu formalności do niezbędnego minimum, czas przyznania dofinansowania wynosi ok. 7 dni, a okres kredytowania może trwać od 3 do 18 miesięcy. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość przedłużenia. Ponadto, Monument Fund nie wymaga weryfikacji oraz zgłaszania klienta w Biurach Informacji Gospodarczej.

 

Monument Fund – dla kogo?

Dofinansowaniem Monument Fund zainteresowani nie tylko właściciele istniejących firm, ale również osoby planujące założenie własnej działalności gospodarczej. Przykładem obsługiwanych przez firmę podmiotów są przedsiębiorcy, którzy poszukują finansowania pomostowego dla działalności polegającej na skupie, modernizacji i szybkiej sprzedaży nieruchomości - czyli tak zwany flipping. Oprócz tego, fundusz polecany jest także dla działalności handlowo-usługowych, takie jak: sklepy, salony spa, hurtownie, dla właścicieli hoteli, pensjonatów lub domów wczasowych oraz dla osób, które prowadzą różnej wielkości działalność deweloperską i potrzebują finansowania jeszcze przed uruchomieniem kredytu w banku.

 

Ten rodzaj finansowania będzie również chętnie wykorzystywany przez osoby, które rozliczają się podatkowo ryczałtem – na przykład mechanicy, stacje kontroli pojazdów, czy przedsiębiorcy budowlani. Co więcej, zainteresowani funduszem mogą być także przedsiębiorcy, którzy nie mają zdolności kredytowej lub potrzebują finansowania na szybką spłatę wszelkich zaległości w Urzędzie Skarbowym i ZUS.

Fundusz dla Przedsiębiorców Monument Fund pozwala na udzielenie finansowania z zabezpieczeniem na 2. miejscu hipotecznym wszystkim przedsiębiorcom, którzy potrzebują szybkiego zastrzyku gotówki w ciągu kilku dni. Dzięki tej ofercie istnieje możliwość dokapitalizowania właścicieli firm z już zaciągniętymi zobowiązaniami, ograniczenia wydatków związanych z koniecznością spłaty obecnych kredytów hipotecznych oraz zachowania prawa własności zabezpieczonej nieruchomości.

Lizbona przyciąga i zachwyca. Zapomniane w Europie „śpiące piękno” XX wieku obudziło się po Światowych Targach w 1998 roku. Miasto jest na najlepszej drodze, aby stać się jednym z miejsc w Europie idealnym do zamieszkania i inwestowania. Lizbona znalazła się na liście „Europejskich Miast i Regionów Przyszłości” stworzonej Financial Times oraz fDI Magazine. Oto dlaczego Lizbona jest wyjątkowym miastem:

 

1. Lokalizacja

Jedną z głównych zalet Lizbony jest to, że jest to europejska stolica, którą dzieli najmniejsza odległość do Stanów Zjednoczonych oraz Ameryki Południowej. Istnieje bardzo dużo połączeń lotniczych z Lizbony do większości miast znajdujących się za oceanem. Żadna europejska stolica nie jest tak dobrze skomunikowana z Ameryką. Lizbona utrzymuje także dobre więzi z byłymi koloniami afrykańskimi, zwłaszcza z Angolą. Od Madrytu dzieli ją niecała godzina lotu, od Paryża i Londynu dwie i pół godziny.  

Położenie na obrzeżach Europy sprawia, że porty w Lizbonie (Sines i Setúbal) są bramami do starego kontynentu, a także bramami do 250 milionów portugalskich użytkowników na całym świecie. 

 

2. Pogoda

W ciągu roku w Lizbonie słońce świeci przez 300 dni. Nie pada śnieg, a temperatury nie spadają tak nisko, by cokolwiek zaczęło zamarzać. Wspaniale jest mieszkać w miejscu, w którym można spędzić cały dzień na plaży w październiku lub w marcu, gdzie można wygodnie usiąść na tarasie w kawiarni w lutym, gdzie nie trzeba się martwić o to, że niebawem spadnie śnieg. 

 

3. Bezpieczeństwo 

Lizbona oficjalnie ma najniższy wskaźnik zabójstw w stolicach Europy oraz najniższą liczbę mieszkańców, którzy padli ofiarami przestępstw w ciągu ostatnich pięciu lat. Naturalnie, jako duże miasto nie jest całkowicie wolne od przestępstw. Drobne przestępstwa, takie jak kradzieże kieszonkowe i włamania do samochodów, nie są rzadkością. Jednak porównując bezpieczeństwo w Lizbonie a w innej stolicy europejskiej, można czuć się tu naprawdę bezpiecznie i szczęśliwie.

 

4. Jakość życia

Bezpieczeństwo i słoneczna pogoda to tylko dwa czynniki, które przyczyniają się do wysokiej jakości życia w Lizbonie. Wolność, prawa człowieka, stabilna demokracja, zaplecze rekreacyjne i czas wolny sprawiają, że stolica Portugalii jest jednym z najlepszych miejsc do życia w Europie. Mieszkańcy mogą być na plaży w zaledwie kilka minut oraz cieszyć się przyrodą w zielonych miejscach, takich jak Monsanto, czyli największy miejski las w Europie. Golf, surfing (pierwszy w Europie rezerwat surfingowy znajduje się w odległości 30 minut), jak również inne zajęcia na świeżym powietrzu odznaczają się większą dostępnością niż w innych europejskich stolicach. 

Życie mieszkańców Lizbony płynie w powolnym tempie, co odzwierciedlają długie kolejki, przerwy na kawę oraz momenty wytchnienia przeznaczone na cieszenie się pięknymi widokami.

 

5. Realne szanse na zakup nieruchomości

Kiedy wyższe klasy przeniosły się na nadmorskie przedmieścia (Cascais, Estoril i Sintra), a klasa średnia do północnych dzielnic miasta, centrum Lizbony zostało porzucone przez najniższe klasy. Budynki osiągnęły szokująco zaawansowany stan rozkładu, ale w ciągu ostatnich dwóch dekad poczyniono wiele starań, aby wyremontować stare historyczne centrum miasta. Chociaż ciągle jest wiele rzeczy do wykonania, zdjęcia sprzed 20 lat zdradzają, że już wiele zrobiono. Młodzi inwestorzy odnawiają domy oraz odkrywają uroki i przywileje mieszkania w centrum miasta. 

Również obcokrajowcy odkryli piękno Lizbony. Kupili wiele budynków w starszych dzielnicach miasta. Historyczna atmosfera przyciąga również turystów, więc obecnym trendem jest odnawianie budynków oraz ich wynajmowanie na krótkie, wakacyjne pobyty. Pomimo boomu remontowego ceny nieruchomości nie wzrosły. Jest to wynikiem kryzysów ekonomicznych, więc ci, którzy mogą zainwestować, z pewnością odkryją, iż nie ma lepszego czasu na inwestycje niż teraz. Dawne, sztywne reguły najmu zostały wreszcie rozluźnione, otwierając tym samym rynek długoterminowych wynajmów. 

„Wielu inwestorów z Polski interesuje się możliwością zakupu nieruchomości w Lizbonie” mówi Grzegorz Wojciechowski z firmy CALACOSTA HOME IN THE SUN sprzedającej nieruchomości w Hiszpanii i Portugalii. „Najczęściej nabywają apartamenty w historycznych dzielnicach miasta, które traktują jako inwestycję i wynajmują. Dużą popularnością cieszą się okolice Cascais, gdzie w przepięknej scenerii można nabyć apartamenty i wille z widokiem na Ocean Atlantycki, jednocześnie znajdując się tylko godzinę od Lizbony” 

 

6. Szanse biznesowe

Rynek portugalski znany jest z otwartości na innowacyjne technologie. Dlatego chętnie był i jest wykorzystywany przez firmy międzynarodowe do testowania nowych produktów. Teraz znacznie łatwiej jest robić interesy w Portugalii, a Unia Europejska uznała ją za jeden z krajów, któremu najbardziej udało się ograniczyć biurokrację. Możliwe jest założenie firmy w czasie krótszym niż jedna godzina, a zgodnie z Globalnym Modelem Benchmark 2010 Portugalia jest siódmym krajem w OECD w zestawieniu dotyczącym najniższego poziomu kosztów i podatków.

 

7. Nowoczesna infrastruktura

Portugalia jest w pierwszej dziesiątce pod względem najlepszej sieci drogowej. W ciągu ostatnich kilku dekad postawiono nacisk na modernizację kraju. Rozbudowane lotnisko znajduje się w odległości około 15 minut od śródmieścia Lizbony. Miasto posiada również nowoczesne stacje metra, nowe hotele oraz centra konferencyjne. Powstają i rozwijają się kolejne przedsiębiorstwa oraz światowej klasy ośrodki badawcze (np. Fundacja Champalimaud, która pomogła Portugalii stać się czwartym krajem w OECD z największym odsetkiem naukowców w dziedzinie nauki i inżynierii).

 

8. Innowacje i technologie

Lizbona była pierwszym miastem w Europie, które stworzyło sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych. W 2011 roku została doceniona za najlepszą europejską siec światłowodową. Portugalia jest również pionierem usług bankowych (szczególnie ATM), telekomunikacji i energii odnawialnej (blisko 60% energii elektrycznej w kraju pochodzi ze źródeł odnawialnych). To tylko kilka przykładów, które pokazują doświadczenia i możliwości w zakresie innowacji oraz technologii w Lizbonie.

 

9. Zasoby ludzkie

W przeciwieństwie do reszty południowej Europy w Lizbonie jest duża wielojęzyczna populacja, z czego 42% osób mówi dwoma językami (w tym głównie angielskim), a 23% co najmniej trzema. Wysoki poziom wykształcenia oznacza również to, że młode pokolenie jest doskonale przygotowane, wkraczając na rynek pracy. 

 

10. Rozwój turystyki

Lizbona nie odkryła jeszcze swojego pełnego potencjału jako miejsca docelowego dla turystyki. Miasto otrzymało w ostatnim czasie kilka prestiżowych nagród (najlepszy turystyczny cel podróży w Europie, rejsy wycieczkowe oraz City Break podczas rozdania nagród World Travel Awards). Lizbona uważana jest także za jedno z dziesięciu najlepszych miast na imprezy firmowe. Jest to stosunkowo niedrogi kierunek turystyczny, który przyciąga przede wszystkim Brytyjczyków, Hiszpanów, Francuzów oraz Włochów. Lizbonę odwiedza niewielu azjatyckich oraz amerykańskich turystów. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest niewystarczający marketing i promocja miasta, a także niewystarczające wyodrębnienie tożsamości miejsca. Świat nie kojarzy Lizbony z konkretnym wizerunkiem, ale wraz z rosnącą liczbą odwiedzających, rośnie także marka tego miejsca. Przyszłość Lizbony w dużej mierze związana jest z turystyką, ponieważ aktualnie odwiedza ją więcej turystów niż Algarve. Największym potencjałem turystycznym odznacza się oczywiście centrum i inne historyczne dzielnice miasta. 

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Najlepsze miejsca na wielkanocne wyjazdy

Budapest Vajdahunyad-Burg

Coraz więcej osób rezygnuje z tradycyjnej formy spędzania świąt Wielkiej Nocy, decydując się spędzić je poza domem – to dobry czas, aby pobyć z najbliższymi w miłej scenerii.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze miejsca na wiosenne wycieczki

toskaniaWiosna to doskonała pora, aby spędzić urlop za granicą. Przemęczeni pracą i niekończącą się zimą marzymy o nastaniu słonecznej wiosny. Warto więc wyjść jej naprzeciw.

Czytaj Więcej >>

Artykuły wybrane losowo

Sztuka radości życia w tajskim wydaniu

MAGDALENA BARTCZAK

<< Podczas pierwszego spotkania Tajlandia olśniewa przyjezdnych egzotyką i różnorodnością. Dawny Syjam do dziś nie stracił nic ze swojego orientalnego wdzięku i nadal pozostaje jednym z tych azjatyckich krajów, po których podróżuje się zdecydowanie najłatwiej i najwygodniej. Zobaczmy, jak wizyta w tych stronach zmienia zmęczonych, zapracowanych i zestresowanych Europejczyków w optymistycznych, zrelaksowanych i uśmiechniętych ludzi. >>

Więcej…

Gruzja winem płynąca

MARIUSZ KAPCZYŃSKI
REDAKTOR NACZELNY PORTALU VINISFERA.PL

 

<< Wyprawy do Gruzji w ostatnich latach cieszą się wśród Polaków dużą popularnością. Trudno jednoznacznie stwierdzić, co tak szczególnego przyciąga ich w te strony: niesamowite krajobrazy, wiekowe zabytki kultury chrześcijańskiej, smaczna regionalna kuchnia i wyjątkowe wina czy wreszcie życzliwi mieszkańcy, traktujący gości jak członków rodziny. Być może zresztą wszystkie te aspekty razem wzięte sprawiają, że w tym niewielkim kraju skrytym w cieniu gór łatwo poczuć się jak w domu. >>

Więcej…

Z czym kojarzy się Argentyna…?

opracował:

MICHAŁ DOMAŃSKI

 

Zapytaliśmy o to czterech wybranych ekspertów, którzy bardzo dobrze znają ten południowoamerykański kraj, ojczyznę wyśmienitego wina, empanadas (pysznych pierożków), najlepszych steków na świecie, orzeźwiającej yerba mate, magicznego tanga, słynnej Evity czy odważnych gauchos… Poniżej znajdują się ich krótkie wypowiedzi na ten temat.

 

TERESA GÓRECKA

PREZES BIURA TURYSTYKI ZNP LOGOSTOUR

Kiedy myślę czasami o Argentynie, niczym slajdy z podróży, przesuwają mi się przed oczami trzy skrajnie różne obrazy. Ich kolejność jest przypadkowa, zależy od nastroju chwili. Dla mnie, niezależnie od szerokości geograficznej, zawsze w centrum uwagi znajduje się człowiek. Jeśli więc myślę o Argentyńczykach, widzę gauchos, czyli kowbojów z bezkresnej pampy. Chociaż obecnie częściej popisują się oni zręcznością w siodle przed turystami, a nie przy wypasie koni czy bydła, to trudno nie podziwiać ich, gdy w pełnym galopie, podczas zawodów corrida de sortija, trafiają w mały, zawieszony nad głową pierścień (sortija). Wiele z dawnych hacjend należących do gauchos w prowincji Buenos Aires zostało przemienionych w komfortowe estancias (historyczne hotele). Oferują one m.in. możliwość zakosztowania prawdziwego wiejskiego życia, pokazy tradycyjnych tańców (a także ich naukę), popisy zręczności argentyńskich kowbojów oraz przejażdżki konne po pampie. Turyści częstowani są w estancias obfitością regionalnych potraw, wśród których prym wiodą dania z grilla – asado. Oczywiście, towarzyszą im doskonałej jakości miejscowe wina. Tych wszystkich atrakcji można doświadczyć w znajdującej się w naszej ofercie, utrzymanej w stylu kolonialnym Estancia Santa Susana.

Więcej…