Wyjedziemy na jeden dzień dłużej i zapłacimy średnio o 400 złotych więcej niż w zeszłym roku - wynika z raportu Nocleg.pl. Eksperci portalu rezerwacyjnego sprawdzili, ile będą kosztować najbliższe wakacje w Polsce i dobrze radzą spóźnialskim: jedźcie do Szczyrku albo Władysławowa, bo tam jest taniej niż przed rokiem.

 

"To ostatni dzwonek na dobre ceny - mówi Grzegorz Kołodziej z Nocleg.pl i wyjaśnia, że najlepszy interes zrobili ci, którzy zarezerwowali wakacyjne wyjazdy jeszcze w grudniu i styczniu. - Zapłacili nawet o jedną trzecią mniej, niż szukający wolnych miejsc na ostatnią chwilę w lipcu lub sierpniu" - tłumaczy. Ale nie wszystko stracone. Wyliczenia portalu rezerwacyjnego pokazują, że teraz, w czerwcu, kiedy wolnych miejsc jest jeszcze dużo, ceny są wciąż 10-15% niższe niż w szczycie sezonu. Ale nie warto czekać do ostatniej chwili, bo z każdym dniem wolnych pokoi jest coraz mniej.

Wzrost cen przed sezonem to jedno, drugie - to ceny rosnące z roku na rok. Jak wynika z raportu, na tegoroczne krajowe wakacje wydamy więcej niż na poprzednie. Na przykład średnia wartość rezerwacji dla trzech osób w Zakopanem wzrosła o blisko 30% i wynosi 1150 złotych. Przy czym tego lata zostaniemy w stolicy polskich Tatr pięć dni, czyli o dzień dłużej niż w zeszłym roku. Średnio tydzień spędzimy w Krynicy Zdrój, gdzie za pobyt dla trzyosobowej rodziny zapłacimy nawet 3 000 złotych. Taniej jest w Gdańsku, gdzie wypoczywać będziemy dzień dłużej niż zeszłego lata, a ceny wzrosły średnio o jedną trzecią rok do roku.

"Wiadomo, im większa popularność danej miejscowości, tym większe wzrosty cen, gdy dostępność pokoi spada - podkreśla Kołodziej. - Ale są też miejsca, takie jak Poronin, Szklarska Poręba, Białka Tatrzańska, Łeba, Kołobrzeg, Mrągowo czy Ustronie Morskie, gdzie nie zauważyliśmy większych odchyleń od zeszłorocznej średniej" - dodaje.

Co więcej są miejsca, gdzie jest taniej niż przed rokiem. W Szczyrku, Władysławowie, Polanicy czy Jastrzębiej Górze ceny spadły o 20% względem ubiegłego roku. Oznacza to, że trzyosobowa rodzina na tygodniowym wyjeździe zaoszczędzić może nawet 342 złote.

W tych miejscowościach wybór jest duży i pokój można zarezerwować od ręki. Jak znaleźć właściwe miejsce? Dobrze jest poświęcić chwilę na sprawdzanie, porównanie cen i poznanie opinii innych.

"Ale najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czego właściwie chcemy od urlopu: czy szukamy bazy wypadowej do aktywnego zwiedzania okolicy, czy spokojnego miejsca do wylegiwania się na plaży z dziećmi - radzi ekspert Nocleg.pl. - W pierwszym przypadku zwrócimy uwagę na to, co internauci sądzą o dostępności atrakcji czy stanie szlaków, w drugim co mówią o udogodnieniach dla najmłodszych".

Internet daje nam takie możliwości. Dwa-trzy wieczory poświęcone wnikliwej lekturze pozwolą zaoszczędzić pieniądze, które można wykorzystać później na wakacyjne przyjemności i przy okazji lepiej zaplanować wypoczynek.

Dzisiaj LOT rozpoczyna sprzedaż biletów na nowej trasie między Warszawą a Lublinem. Od 3 września połączenia między tymi miastami będą się odbywały pięć razy w tygodniu

Pasażerowie mają do wyboru rejsy w poniedziałki, środy, czwartki, piątki i niedziele. Samolot będzie startował z Warszawy o godz. 13:40, a lądował w Lublinie o 14:25. Rejsy z Lublina zaplanowane są na godz. 15:10, a lądowanie na Lotnisku Chopina o 16:00.

Ceny za bilet w obie strony zaczynają się od 169 zł. Połączenie wystartuje 3 września i będzie miało charakter całoroczny. Do obsługi rejsów LOT przeznaczył samolot Bombardier Q400, na pokładzie którego znajduje się 78 foteli dla pasażerów.

Oferujemy naszym pasażerom najszybszą i najwygodniejszą podróż między Warszawą i Lublinem, co jest szczególnie istotne właśnie teraz, w trakcie uciążliwych inwestycji drogowych i kolejowych między tymi miastami – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u. – Rozkład został skonstruowany w ten sposób, że umożliwia pasażerom z Polski Wschodniej dogodne przesiadki na Lotnisku Chopina, np. na rejsy do Ameryki Północnej i do Europy Zachodniej – dodaje.

Nowa trasa wpisuje się w działania LOT-u podejmowane w celu rozwijania siatki rejsów zasilających port przesiadkowy w Warszawie. Jednocześnie jest przejawem wzmacniania pozycji przewoźnika w regionalnych portach lotniczych w Polsce (w miarę dostępności floty i pojawiających się możliwości rynkowych).


Warszawa-Lublin to dziesiąte połączenie krajowe w siatce LOT-u. W ramach rejsów tego typu LOT oferuje swoim pasażerom możliwość podróżowania nie tylko z Warszawy do Lublina, ale także do Gdańska, Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry, Poznania i Szczecina oraz z Krakowa do Gdańska

Warszawa-Lublin to 99. połączenie dostępne obecnie dla pasażerów w ofercie LOT-u. Polski przewoźnik jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie licznych bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. 

Tylko w tym roku LOT zaczął sprzedawać bilety na  trasach z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy (Domodiedowo), Zaporoża, Skopje i Podgoricy i Lublina, z Krakowa do Budapesztu, z Bydgoszczy do Kijowa (Żuliany) oraz do Turynu z Katowic i Warszawy.

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się przewieźć ok. 9 mln pasażerów, a w  2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. LOT zatrudnia dziś prawie 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

Cały czas trwają dostawy nowych samolotów. W czerwcu do floty dołączy jedenasty Boeing 787  Dreamliner (to będzie egzemplarz w specjalnym biało-czerwonym malowaniu z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości). Także w czerwcu u z pasażerami LOT-u zaczną latać - na trasach średniego zasięgu – trzeci i czwarty Boeing 737 MAX 8 (w tym jeden biało-czerwony). Z kolei w lipcu zakończą się dostawy Embraerów 195 pozyskanych specjalnie dla połączeń europejskich, dzięki czemu ich liczba wzrośnie do 12. 

Bilety na nowe połączenia LOT-u – m.in. do Lublina - są dostępne w sprzedaży m.in. za pośrednictwem LOT Contact Centre, strony przewoźnika www.lot.com, a także u agentów sprzedaży.

  • Hyundai nawiązał współpracę z zespołem Maroon 5, zdobywcą nagrody Grammy, składając jednocześnie hołd legendarnemu muzykowi reggae Bobowi Marleyowi
  • Sławny reżyser Joseph Kahn nakręcił wyjątkowy spot reklamowy dla marki Hyundai
  • Hyundai i Maroon 5 nawołują, aby zapomnieć o codziennych zmartwieniach i w duchu radości i przyjaźni dać się ponieść sportowym emocjom podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej

 

Hyundai Motor Company, Oficjalny Partner Mistrzostw Świata FIFA 2018™ połączył siły z wielokrotnie nagradzanym platynową płytą i nagrodą Grammy zespołem Maroon 5. Pochodzący ze Stanów Zjednoczonych zespół Maroon 5 gra muzykę z gatunku pop rock. Na użytek nowej kampanii reklamowej marki Hyundai, wykonał aranżację kultowego utworu Boba Marleya „Three Little Birds”, składając jednocześnie hołd temu legendarnemu muzykowi reggae.

Na znak szacunku do Boba Marleya, „Three Little Birds” w interpretacji Maroon 5 trzyma się tak blisko oryginału, jak tylko to możliwe. „Three Little Birds” to utwór o pozytywnym, relaksującym brzmieniu, idealny, aby zapomnieć o codziennych zmartwieniach i w duchu radości i przyjaźni dać się ponieść sportowym emocjom.

Teledysk do utworu powstał w Los Angeles. Jest dziełem uznanego koreańsko-amerykańskiego reżysera filmów i teledysków, Josepha Kahna, który współpracował z takimi artystami jak: Lady Gaga, Dr Dre, Snoop Dogg, Mariah Carey, Destiny's Child, Christina Aguilera, U2, George Michael czy Kylie Minogue. W 2003 roku Joseph Kahn zdobył nagrodę Grammy oraz MTV Video Music Awards za teledysk „Without You” Eminema, został laureatem nagrody Grammy po raz drugi, w kategorii Best Music Video 2015, za teledysk „Bad Blood” do utworu Taylor Swift ft. Kendrick Lamar.

Joseph Kahn nakręcił teledysk do „Three Little Birds” Maroon 5 w stylistyce reggae. W teledysku widać m. in., jak członkowie zespołu zmieniają się w energetycznych tancerzy reagge z wody, lawy czy liści. Wciąż poruszając się w rytm muzyki, ciało jednego z tancerzy przekształca się następnie w setki miniaturowych samochodów elektrycznych Hyundai Nexo.

Joseph Kahn nakręcił również spot reklamowy dla marki Hyundai, który będzie emitowany podczas Mistrzostw Świata FIFA 2018™. W reklamie zespół Maroon 5 wykonuje swoją wersję „Three Little Birds” na tle stadionu piłkarskiego. „Bob Marley był jednym z najwybitniejszych artystów w historii muzyki i prawdziwym geniuszem. Jesteśmy podekscytowani faktem, iż mieliśmy okazję stworzyć nową aranżację utworu „Three Little Birds” do nowej kampanii marki Hyundai”. – powiedzieli członkowie zespołu Maroon 5.

"Od 1999 roku Hyundai jest dumnym sponsorem Mistrzostw Świata FIFA™. Współpraca z Maroon 5 pozwoliła dostarczyć naszym Klientom jeszcze bardziej emocjonalnych doświadczeń związanych z tym sportowym świętem. Utworem „Three Little Birds” Maroon 5 i Hyundai chcieliby sprawić, aby ludzie zapomnieli o codziennych zmartwieniach i w duchu radości i przyjaźni dali się ponieść sportowym emocjom. Na co dzień, celem marki Hyundai jest dbanie o to, aby życie naszych Klientów stawało się lepsze, bezpieczniejsze i spokojniejsze, dzięki korzystaniu z innowacyjnych technologii i rozwiązań, jakie oferuje nasza marka". – powiedział Szef Działu Marketingu Hyundai Motor Company, Minsoo Kim.

Oprócz współpracy z Maroon 5, z okazji Mistrzostw Świata FIFA 2018™, Hyundai otworzył także FIFA World Football Museum™, w którym można obejrzeć historie oraz sposoby kibicowania fanów piłki nożnej z całego świata. Podczas Mistrzostw Świata FIFA™, odbywa się również szereg konkursów: konkurs Bądź Tam z Hyundaiem (Be There with Hyundai), czy Wielki Konkurs Kibiców Piłkarskich (Hyundai World Football Heritage).

 

Te wakacje blisko dwie trzecie naszych rodaków spędzi aktywnie. W tej grupie zdecydowanie dominują Polki. Zwiedzać, poznawać nowe miejsca, uprawiać sporty i nabywać nowe umiejętności zamierza aż trzy czwarte kobiet i jedynie połowa mężczyzn – wynika z badania Diners Club Polska. Aktywne osoby częściej myślą o wakacyjnym ubezpieczeniu.

Tegoroczne wakacje zdecydowana większość Polaków spędzi w ruchu (blisko 65 proc.). Jest to o 16 pkt. proc. więcej niż przed rokiem. Stacjonarny urlop zaplanowało jedynie 22,8 proc. osób wybierających się na wakacje. W 2017 r. chęć biernego wypoczynku deklarowało 35,2 proc. ankietowanych.

Tak duży wzrost aktywności to głównie zasługa kobiet. Wakacje w ruchu spędzi aż 74 proc. z nich. To aż o 23 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.Najczęściej panie będą zwiedzać i poznawać nowe miejsca (48 proc.). Co piąta kobieta planuje uprawiać sport (wobec jedynie 13 proc. mężczyzn).

W porównaniu z 2017 r. nastąpiła zdecydowana zmiana w kierunku aktywnego spędzania czasu. Co ciekawe przede wszystkim wzrósł odsetek osób, które w trakcie wakacyjnych wyjazdów zamierzają uprawiać sport. Jeszcze przed rokiem było to ledwie 3 proc. a dziś 16,4 proc. Niezmiennie najpopularniejszą aktywnością jest zwiedzanie nowych miejsc – mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska.

Poznawanie nowych miejsc to ulubiona forma spędzania urlopu dla 41,5 proc. ankietowanych. Blisko 7 proc. Polaków chce podczas wakacji uczyć się i zdobywać nowe umiejętności.

 

Młodzi zaczęli uprawiać sport

Aktywność naszych rodaków determinuje również wiek. Wbrew pozorom stacjonarny wypoczynek nie jest domeną osób starszych. Najczęściej wielogodzinne leżenie na leżaku planują osoby pomiędzy 30 a 49 rokiem życia – 34 proc. Najaktywniej urlop spędzą 50-latkowie (78 proc.).

Wyraźnej zmianie uległy preferencje najmłodszych ankietowanych (w wieku 18-29 lat). Co piąta osoba z tej grupy wiekowej będzie uprawiać sport, bierny odpoczynek planuje jedynie 4 proc. Rok wcześniej na leżaku wakacje planowało spędzić aż 67 proc. osób przed 30 rokiem życia, a sportu nie zamierzał uprawiać żaden ankietowany w tym przedziale wiekowym. Blisko co czwarty młody człowiek zamierza zwiedzać (26 proc.), natomiast 19 proc. chce uczyć się i zdobywać nowe umiejętności. To odsetek najwyższy spośród wszystkich grup wiekowych.  

Tak znaczący wzrost aktywności wśród kobiet i młodych ludzi to duża zmiana i istotna informacja dla firm przygotowujących wakacyjną ofertę, które muszą zapewnić możliwości uprawiania sportu i aktywnego wypoczynku – mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska.

Sporą zmianę w kierunku większej aktywności widać również u beneficjentów programu Rodzina 500 plus. Z 23 proc. do 43 proc. wzrosła liczba badanych, którzy spędzą te wakacje aktywnie. Leżakować zamierza jedynie 36 proc. beneficjentów programu. Rok temu tę odpowiedź wskazało aż 67 proc. spośród ankietowanych w tej grupie.

 

Aktywny – ubezpieczony

Większa aktywność sprawiła, że Polacy coraz częściej myślą o ubezpieczeniu. W 2017 r. bez polisy zamierzało wyjechać ponad 70 proc. rodaków. Teraz ten odsetek spadł do 51,7 proc. Najczęściej przy wyborze polisy badani kierują się miejscem wyjazdu oraz rodzajem aktywności podejmowanych podczas wakacji (31,6 proc.).

Drugim najważniejszym aspektem, na który zwracają Polacy jest fakt czy polisa, poza zdrowotnym, obejmuje również ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej – na wypadek zniszczenia mienia lub wyrządzenia szkody osobom trzecim. Jest to ważne dla co piątego respondenta.

Z kolei blisko 17 proc. badanych zwraca uwagę przede wszystkim na to, czy polisa obejmuje również członków jego rodziny. Natomiast blisko co dziesiątemu badanemu (11,2 proc.) zależy na tym, by ubezpieczenie było jak najtańsze.

To niepokojące, że tylko niecałe 2 proc. badanych zwraca uwagę na wysokość sumy gwarancyjnej, czyli wysokość kwoty do jakiej obejmuje nas ubezpieczenie. Jest to bardzo ważne szczególnie w przypadku podróży zagranicznej, kiedy koszty nagłej pomocy medycznej mogą wynieść nawet kilkaset tysięcy złotych. Na rynku można znaleźć instrumenty finansowe oferujące polisę z wysoką sumą ubezpieczenia i w przystępnej cenie, np. w standardzie karty kredytowej, które obejmują właściciela polisy i jego rodzinę – mówi Paweł Kałudow z Diners Club Polska.

 

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych
w kwietniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków

Już 14 czerwca rozpoczynają się Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Dla polskich kibiców będzie to doskonała okazja do spotkań i wspólnego wspierania biało-czerwonych. Z myślą o sympatykach futbolu lokalna wyszukiwarka Panorama Firm udostępniła wykaz miejsc, w których będzie można grupowo oglądać transmisje z meczów. Co istotne, właściciele lub zarządcy tych miejsc podpisali umowę licencyjną z nadawcą transmisji, więc we wskazanych lokalizacjach obejrzymy mecze nie tylko w dobrym towarzystwie, ale i legalnie.

Jak to działa? Po wejściu na wyszukiwarkę Panoramy Firm należy wpisać frazę „strefy kibica” i określić lokalizację. Wówczas wyświetla się lista miejsc – łącznie jest ich obecnie blisko 200 w Polsce, ale stale dodawane są nowe. Każdą strefę kibica można zlokalizować na mapie oraz zaplanować do niej dojazd z dowolnej lokalizacji.

Cieszymy się, że możemy pomóc kibicom w oglądaniu meczów drużyny narodowej w niepowtarzalnej atmosferze strefy kibica. Zdecydowana większość z nich ogląda spotkania w kraju, najchętniej w miejscach dysponujących różnymi udogodnieniami np. duże ekrany, zadaszenie, duża liczba miejsc siedzących. Tegoroczne mistrzostwa są rozgrywane w Rosji, więc mecze będą transmitowane w dogodnym czasie i zapewne zbiorą dużą publikę w strefach kibica. Panorama Firm ułatwi im znalezienie takich miejsc w pobliżu i dotarcie do nich najkrótszą drogą. Jesteśmy wyszukiwarką lokalną i wspieramy każdą inicjatywę istotną dla lokalnej społeczności. Ja sam także wybieram się do najbliższej strefy kibica, aby dopingować zespół Nawałki. – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu panoramafirm.pl w Eniro Polska.

Mistrzostwa Świata rozpoczynają się 14 czerwca, a zakończą się 15 lipca. To pierwsze mistrzostwa rozgrywane na terenie Europy Wschodniej i bierze w nich udział 32 zespołów, w tym Polska. Polacy, grający w grupie H, rozpoczną rywalizację meczem z Senegalem (19 czerwca), a potem zagrają z Kolumbią (24 czerwca) i Japonią (28 czerwca). W tych dniach będą organizowane strefy kibica w miejscach prezentowanych w Panoramie Firm.

PanoramaFirm.pl jest jedyną wyszukiwarką lokalną w Polsce, która udostępniła funkcjonalność wyszukiwania stref kibica. Jest ona dostępna zarówno dla użytkowników wersji mobilnej, jak i desktopowej. Panorama Firm co miesiąc notuje ponad 5 milionów wizyt, w trakcie których użytkownicy poszukują usług, produktów, firm, i ich lokalizacji.

Najlepsze miejsca na długi weekend na przełomie maja i czerwca

Na przełomie maja i czerwca czeka na nas kolejny długi weekend – Boże Ciało w tym roku wypada 31 maja. Jeden dzień wolnego pozwoli na cztery dni wypoczynku.

Czytaj Więcej >>

Najlepsze pomysły na wyjazd rodzinny z okazji Dnia Dziecka

Wkrótce Międzynarodowy Dzień Dziecka. Wielu rodziców zastanawia się, w jaki sposób spędzić ten szczególny dzień ze swoimi pociechami, aby przyniósł jak najwięcej radości i pozostawił przyjemne wspomnienia. Możliwości na uczczenie tego święta jest naprawdę wiele. 

Czytaj Więcej >>

Najciekawsze pomysły na Majówkę

Już w marcu zaczynamy zastanawiać się, jak, a przede wszystkim, gdzie spędzimy Majówkę. W tym roku 1 maja wypada we wtorek, dodając do tego dwa weekendy plus 3 dni urlopu – szykuje się aż niemal 10 dni wypoczynku!  Czytaj więcej >

Najlepsze wiosenne wyjazdy typu city break

City break to alternatywna opcja dla tych wszystkich, którzy nie mają czasu wybrać się na dłuższy wypoczynek. Obejmuje ona wyjazdy weekendowe do najciekawszych miejsc w Europie. Krótkoterminowa wycieczka pozwala na wypoczynek oraz zapoznanie się z kulturą i kuchnią danego regionu.  Czytaj więcej >

Artykuły wybrane losowo

Australia – świat do góry nogami

LIDIA MIKOŁAJEWSKA

 

<< Gdy w 2006 r. hinduski reżyser Harry Baweja kręcił sceny do filmu „Love Story 2050”, przyznał w wywiadzie, że południe Australii stanowi znakomity plener zdjęciowy do jego obrazu. Właśnie tu znalazł wszystko to, czego potrzebował: wielkie miasto i małe miasteczko, czerwoną pustynię i słone jezioro, a nawet piękną wyspę. A to przecież jedynie część tego, co ma nam do zaoferowania ten najmniejszy i najbardziej odmienny kontynent świata. Witajcie po drugiej stronie globu! >>

FOT. TOURISM AUSTRALIA IMAGE GALLERY

Dwunastu Apostołów - wapienne kolumny w Parku Narodowym Port Cambell

 

Trzeba przyznać, że w Australii jest coś urzekającego i fascynującego. To prawdziwie filmowy kraj – ogromne i dzikie przestrzenie, ciągnące się po horyzont drogi i bezdroża, piaszczyste plaże i lasy deszczowe, nasłonecznione stoki i pastwiska czy wypalone pustynie… Na dodatek tylko tu ewolucja ssaków przebiegła inaczej niż na całej planecie, dzięki czemu rozwinęły się i przetrwały do naszych czasów gatunki stekowców i torbaczy – dziobaki, kolczatki, wombaty, koale czy kangury.

Więcej…

Kolumbia – piękna, kusząca i egzotyczna

SYLWIA JEDLAK

 

<<Polakom ciągle jeszcze Kolumbia kojarzy się dość stereotypowo. Dlatego dużo rzadziej wybierają ją jako kierunek swoich podróży niż inne dalekie kraje. W ten sposób jednak tracą szansę na to, aby przekonać się, jak bardzo błędne są powszechnie powtarzane opinie o tym południowoamerykańskim państwie. Tylko ten, kto odwiedzi pachnącą kawą kolumbijską ziemię, na której rozbrzmiewają rytmy salsy, wznoszą się kolorowe miasta z zabytkami architektury kolonialnej i żyją otwarci, serdeczni ludzie, pozna prawdę. Nie wierzmy więc powtarzanym często stereotypom, nie bójmy się poznać rzeczywistości i z ufnością ruszajmy odkrywać urzekającą Kolumbię! >>

FOT. PROEXPORT COLOMBIA

Więcej…

Ekwador – kraj zwany Równikiem

ROMAN WARSZEWSKI
www.warszewski.info

<< Gdy spojrzymy na ekwadorskie godło, ujrzymy na nim rzekę otoczoną zieloną równiną na tle ośnieżonej góry. To Guayas, której jedno ze źródeł wypływa ze zbocza pokrytego lodowcami wulkanu Chimborazo. Trudno chyba w tym przypadku o lepsze symboliczne przedstawienie tego pasjonującego regionu kuli ziemskiej, naznaczonego masywami wulkanicznymi Andów i pokrytego różnorodną bujną roślinnością. Tutaj słońce króluje na widnokręgu zupełnie jak na herbowej tarczy. >>

Ekwador to jedyny kraj świata, który swoją nazwą podkreśla fakt, że przez jego terytorium przechodzi linia najdłuższego równoleżnika naszej planety. Hiszpańskie słowo ecuador oznacza właśnie równik. W pobliżu stołecznego Quito, na terenie Mitad del Mundo, czyli Środka Świata, obok monumentalnego pomnika namalowano symboliczną żółtą linię, oddzielającą półkulę północną od południowej. Na tutejszy plac tłumnie ściągają zagraniczni turyści, ale jeszcze chętniej przyjeżdżają w to miejsce sami Ekwadorczycy. Równik stał się ich narodową dumą i dziedzictwem.

Więcej…